۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۷۶۲۳۱
عضو کمیسیون تخصصی حوزه علمیه خراسان:

راهپیمایی غدیر سرمایه نظام است

عضو کمیسیون تخصصی حوزه علمیه خراسان گفت: باید برای سال های آینده کارگروهی در ایام عید غدیر تشکیل شود و رزمایش عظیم غدیر را در کشور شاهد باشیم و روحیه دشمنان با دیدن این رزمایش تضعیف شود و دوستان نیز قوت قلب پیدا کنند.
دهشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو کمیسیون تخصصی حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در مراسم جشن عید سعید غدیرخم که در هیات ابوالفضلی(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: عید غدیرخم روز بزرگ و عیدالله اکبر است و این روز در تاریخ بی بدیل و بی نظیر است.

وی گفت: امام رضا(ع) می‌فرمایند چهار عید فطر، عید قربان، عید جمعه و عید غدیرخم در روز قیامت آراسته می‌شود و در میان این عیدها، عید غدیرخم مانند ماهی در میان ستارگان می‌درخشد.

عضو کمیسیون تخصصی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه غدیرخم در یک مقطع تاریخ نبود بلکه تمام تاریخ انبیاء است، افزود: امروز باید توجه مسؤولان به حرکت عظیم غدیر باشد و مراسمات این روز پررنگ برگزار شود.

حجت الاسلام دهشت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند عید غدیر، عید ولایت، عید سیاست و عید دخالت مردم در امر حکومت و عید تمام آحاد ملت است.

وی ادامه داد: فرمایش رهبر معظم انقلاب به این معنا است که باید تمام حکومت در روز غدیر نقش داشته باشد و دغدغه مسؤولان باید برگزاری راهپیمایی بزرگ روز غدیر باشد اما متاسفانه برخی اینگونه راهپیمایی را دارای تبعات امنیتی می‌خوانند و انقلابی که تمام ارزش آن به ولایت علی(ع) است، برخی‌ها برای برگزاری مراسم باشکوه در این روز طفره می‌روند.

عضو کمیسیون تخصصی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برنامه‌ریزی ما باید در تکریم عید غدیر باشد، خاطرنشان کرد: باید برای سال های آینده کارگروهی در ایام عید غدیر تشکیل شود و رزمایش عظیم غدیر را در کشور شاهد باشیم و روحیه دشمنان با دیدن این رزمایش تضعیف شود و دوستان نیز قوت قلب پیدا کنند.

حجت الاسلام دهشت با بیان اینکه حرکت عظیم غدیر باید با حضور مسؤولان ارشد انجام شود، اظهار کرد: امروز این راهپیمایی غدیر سرمایه نظام است و حضور مردم نشان از اعتماد همگانی آن‌ها به نظام دارد.

وی با بیان اینکه دین بر غدیر استقامت پیدا کرده است، افزود: مسؤولان برای غدیر برنامه‌ریزی داشته باشند چرا که شانه خالی کردن از داستان، جریان و حرکت غدیر تخلفی است که شاید بخشیده نشود.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: هر کاری که برای محرم حسین(ع) انجام می‌دهیم باید برای غدیر نیز انجام شود و غدیر باید پررنگ برگزار شود، غدیر و ولایت علی(ع) احیا شود با طور قطع عاشورای حسین(ع) نیز احیا خواهد شد.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به اینکه باید روز غدیر برای مسؤولان به اندازه یک بازی فوتبال ارزش داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه برای برخی از آقایان بازی فوتبال از دغدغه‌های مردم مهم‌تر است و فوتبال برای آن‌ها آب و نان شده است.

وی گفت: چقدر برای نسل جوان در مناسبت‌های فرهنگی سرمایه‌گذاری شده است؟، بنده با ورزش مخالف نیستم اما نباید این ورزش برای آقایان هدف شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات