۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۷۶۲۹۱
امام جمعه موقت اهواز:

تحول در نظام بانکی کشور ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: نظام بانکی کشور بیمار و تحول در آن نیاز ضروری است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با رییس جمهور و هیأت دولت خاطرنشان کرد: معیار ارزیابی مسؤولان شاخص های حکومت علوی از قبیل ساده زیستی، پارسایی و عدالت است و موفقیت دولت در داشتن چنین شاخص هایی خواهد بود و چنین شاخص هایی را نیز از دولتمردان خواهان هستیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه به هنگام بروز تخلف نباید تفاوتی میان وزیر و شهروند عادی قائل شد، عنوان داشت: متأسفانه چندین سال است که در دولت های مختلف آمار ارائه شده از سوی مسؤولان و دولتمردان با واقعیت های زندگی مردم همخوانی ندارد.

خطیب نماز جمعه اهواز به رضایتمندی رهبری از اجلاس سران ۳ قوه اشاره کرد و گفت: نقاط اشتراک در چنین جلساتی اضاف و خلأهای اقتصادی کشور را که دشمن بر آنها دست گذاشته پر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه مسؤولان و دولتمردان در برابر جنگ اقتصادی صورت گرفته نباید به ساعت های اداری بسنده کنند، تصریح کرد: در دوران جنگ تحمیلی به هنگام انجام یک عملیات، فرماندهان را می دیدیم که شب و روز نداشتند؛ مسؤولان نیز باید چنین باشند،‌ هر مسؤولی که خواهان رفاه و اکتفا به ساعات کار اداری کند قطعا قادر به مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی نیست.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه ظرفیت های کشور را بشناسیم و از آنها استفاده کنیم، افزود: امسال با مشکل برق در کشور مواجه شدیم، چرا از انرژی خورشیدی و بادی استفاده نمی شود، از معادن ارزشمند استفاده کنیم تا بتوان از اقتصاد مقاومتی حمایت و مانع از تعطیلی کارخانه ها شد.

خطیب نمازجمعه اهواز ابراز امیدواری کرد تا مسؤولان در پیرو سخنان رهبرمعظم انقلاب پیرامون اقتصادی مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، از تعطیلی کارخانه ها جلوگیری و راه اندازی مجدد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده معضل جامعه را بیکاری برشمرد و گفت: بیکاری سبب استثمار شده به جوانان اجازه ورود به صحنه کار را بدهیم و از سرمایه های کشور و سرمایه گذاران استقبال کنیم.

وی با اشاره به سوءاستفاده های صورت گرفته از ارز دولتی خاطرنشان کرد: دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز چند میلیارد دلار تزریق کرد اما این ارزها به کجا رفت و چرا با نرخ دولتی، کالا وارد نشد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه زمینه فساد در کشور وجود دارد، اضافه کرد: سیاست و دستور رهبر انقلاب آن است که چنین مسائلی به قوه قضائیه کشیده نشود و راه فساد و منافذ آن در قوه مجریه برداشته شود.

خطیب نمازجمعه اهواز با اشاره به فرمایش حضرت آقا پیرامون اصلاح نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی کشور بیمار است و شرم آور است که به عنوان یک طلبه بگویم اقتصاد بدون ریا، حال آنکه ربا از شدیدترین حرام ها است و با یک تغییر ظاهری نمی توان گفت که ربا برداشته شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تحول در نظام بانکی را لازم دانست و ادامه داد: اشتباه عمده و اساسی رییس جمهور، دستگاه وزارت خارجه و مسؤولان اقتصادی آن بود که در مذاکرات همه چیز را به برجام گره زدند، ما نمی گوییم برجام بد و بی ثمر بود اما گره زدن همه امور به آن و نادیده گرفتن و بی توجهی به ظرفیت ها، مدیران و فعالان اقتصادی داخلی و امیدواری به ترحم غربی ها، فروختن هواپیما و باز کردن راه ها در کنار متوقف کردن همه کارها و ربط شان به برجام یک گناه بزرگ بود که امیدواریم رییس جمهور  و همکارانشان از این گناه بزرگ استغفار کنند و برگردند و به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر عمل کنند.

وی با بیان اینکه راه برای جبران وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت های بسیاری خوبی در کشور وجود دارد، به آقای رییس جمهور عرض می کنیم که فرصت جبران اشتباهات گذشته وجود دارد و مردم نیز از چنین جبرانی استقبال می کنند.

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به پاسخگویی رییس جمهور به سؤالات نمایندگان گفت: این جلسه به جای اینکه منافع شوم آمریکا را تأمین و نشان دهنده اختلافات باشد به زیبایی به مردم سالاری دینی و اقتدار نظام اسلامی تبدیل شد./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ت۱

ارسال نظرات