۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۷۶۳۱۲
حجت الاسلام میرباقری:

امام علی قبل از خلقت آدم، امیرمومنان بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) امیر اهل ایمان است، گفت: امام علی(ع) قبل از خلقت حضرت آدم(ع) امیرمومنان بود.
حجت‌الاسلام میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید میرباقری استاد حوزه علمیه، امروز در مهدیه تهران، گفت: ایام‌ مصادف با عید الله اکبر عید سعید خم است.

وی افزود: دو زیارت بسیار مهم از وجود مقدس امام هادی(ع) برای امت اسلامی به یادگار مانده که یکی از آنان زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه است؛ جامعه کبیره دارای محتوای عمیق است.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه زیارت غدیریه از دیگر یادگاران امام هادی(ع) به شمار می‌رود، ابراز کرد: متاسفانه زیارت غدیریه در میان شیعیان زیاد شناخته شده نیست؛ زیارت جامعه کبیره اختصاص به همه اهل بیت(ع) دارد اما زیارت غدیریه زیارت مخصوص امام علی(ع) است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زیارت غدیریه از نظر سند بسیار قوی است، گفت: در این زیارت بیش از سی آیه قرآن و بیش از 200 فضیلت و امتیاز در شان امام علی(ع) بیان شده است همچنین در این دعا از حماسه آفرینی امیرمومنان علی(ع) در جنگ‌ها سخن به میان می‌آید.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) در دعای غدیریه بارها امام علی(ع) را با لقب امیرمومنان مورد خطاب قرار می‌دهند، عنوان کرد: این لقب تنها به امام علی(ع) اختصاص دارد حتی کسی حق ندارد امام زمان(عج) را با این لقب بخواند؛ این لقب تنها به حضرت علی(ع) اختصاص دارد.

حجت الاسلام میرباقری ادامه داد: پیامبراکرم(ص) در اوج عظمت به حضرت علی(ع) فرمودند: تو امیرمومنان هستی؛ حضرت علی(ع) قبل از خلقت همه مخلوقات امیرمومنان بوده است. خداوند پیامبر(ص) را بر همه مخلوقات برتری داد اما فرمود: علی برادرت را علامت و نشانه هدایت امت تو قرار دادم تا بدانند هدایت تنها از طریق راه ایشان میسر است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه صراط مستقیم امام علی(ع) است، گفت: ما باید از خداوند بخواهیم ما را به راه راست هدایت کند بنابراین امروز همه انحرافات نتیجه کنار زدن امام علی(ع) در سقیفه بود. حضرت زهرا(س) فرمودند: اگر مردم پشت سر علی حرکت می‌کردند دیگر کسی با دیگری نزاع نمی‌کرد؛ ریشه همه اختلافات در عدم پیروی از امام علی(ع) دارد

وی با بیان اینکه اگر در یک جامعه‌ای امام نباشد هلاکت آن جامعه حتمی است، ابراز کرد: امروز غرب و اروپا با آن همه پیشرفت و تکنولوژی در حال هلاکت شدن هستند.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید براینکه والدین باید تلاش کنند فرزندانشان را با ولایت امیرمومنان علی(ع) آشنا کنند، گفت: ما نباید اهل بیت(ع) را تنها برای شفا بخواهیم بلکه هدایت و عاقبت بخیری را نیز باید از این بزرگان درخواست کرد و رفتار و عمل خودمان را با سیره ائمه اطهار(ع) منطبق کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام علی(ع) امیر اهل ایمان هستند، خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید: اگر کسی بخواهد به او امر و نهی کند مورد لعن و غضب من قرار می‌گیرد؛ امیرمومنان علی(ع) جانشین برحق پیامبراکرم(ص) است و انکار آن خشم خداوند را به همراه دارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات