۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۷۶۳۱۹
حجت‌الاسلام والمسلمین دری:

دلیل اختلاس و دزدی از بیت المال حرام خوری است

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور دلیل مخالفت با ولایت و اختلاس از بیت المال را حرام خوری دانست و گفت: تبعیت از ولایت و مبارزه با دشمن در سایه آشنایی جامعه با فرامین رهبر معظم انقلاب میسر می‌شود.
دری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن دری، نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین، شب گذشته به مناسبت شب میلاد با سعادت امام کاظم(ع) در مسجد غدیر گفت: امام موسی بن جعفر(ع) در محلی به نام ابواب دیده به جهان گشودند.

وی افزود: ایشان به دست هارون الرشید ملعون در بغداد مسموم و به شهادت رسیدند و از مهمترین القاب حضرت می‌توان به کاظم و عبد صالح اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به متقین می‌فرماید: بشتابید برای کسب آمرزش و مغفرت و بهشتی که خداوند وعده آن را داده؛ متقین کسانی هستند که در شادی و غم اهل انفاق هستند و در هنگام غضب خشم خود را فرو می‌برند و اجازه نمی‌دهند غضبشان در زندگی آنان سایه افکند طبق صریح روایات؛ امام کاظم(ع) مصداق همین آیه الهی است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین با بیان اینکه امام کاظم(ع) همواره فردی صابر و شکیبا بودند و در برابر مشکلات و دشمنی دشمنان صبر خود را از دست نمی‌دادند، اظهار داشت: لقب دیگر این امام بزرگوار عالم است. ایشان بیشتر عمر مبارکشان را در تبعید و زندان به سر بردند اما با این وجود از تربیت مبلغ غافل نشدند و توانستند مبلغان فراوانی برای نشر معارف دین تربیت و در اختیار جامعه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) باب الحوائج هستند، گفت: در میان ائمه اطهار(ع) امام موسی بن کاظم(ع) باب الحوائج نام گرفتند ایشان در همه حال از خداوند اطاعت می‌کردند و با قرآن کریم انس داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری با بیان اینکه زندگی امام کاظم(ع) به دو بخش قبل و بعد از دوران امامت تقسیم می‌شود، عنوان کرد: بعد از امامت خلفای عباسی امام کاظم ع را بسیار مورد آزار و اذیت قرار دادند اما نتوانستند ایشان را مغلوب خود کنند. حضرت احیا کننده گفتمان امر به معروف و نهی از منکر بودند و می طلبد شیعیان این فریضه الهی را فراموش نکنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین ادامه داد: امام کاظم(ع) فرمودند: اگر کسی به ظالمان کمک کند از ما نیست؛ بنابراین زمانی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: جنگ نمی‌شود و مذاکره هم نخواهیم کرد مسؤولان باید توجه کنند که از هر گونه اعانه و کمک به ظالمان پرهیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه به دنبال تحقق آیات شریف قرآن و آرمان‌های انبیا و ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: اگر امروز دشمنان با نهادهای مهمی مانند بسیج و سپاه مخالفت می‌کند به خاطر آن است که این نهادها تابع ولایت هستند لذا این امر را بر نمی‌تابند و از طریق فضای مجازی و جنگ نرم و ماهواره‌ها تلاش می‌کنند تا افکار جوانان را منحرف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری با اشاره به اینکه حضرت تابع و مطیع امر الهی بودند، گفت: کسی که خداوند را بندگی کند هرگز زیر بار زور و ستم نمی‌رود. نترسیدن از دشمن و اطاعت از ولایت یکی دیگر از مصادیق گفتمان امام کاظم(ع) است، ایشان هرگز از ولایت دست برنداشتند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین با بیان اینکه تبعیت از ولایت و مبارزه با دشمن در سایه آشنایی جامعه با فرامین رهبر معظم انقلاب میسر می‌شود، اظهار داشت: اوایل انقلاب ما شاهد بودیم که هر گاه امام راحل فرمان و یا دستوری صادر می‌کردند مردم و مسؤولان در اجرای آن فرمان تلاش می‌کردند اما متاسفانه این حالت امروز کمرنگ شده و ما می‌بینیم که از اول سال 97 رهبر معظم انقلاب بیش از 27 سخنرانی و بصیرت افزایی در جلسات خصوصی و عمومی انجام دادند  که اگر تا به امروز به آن توجه می‌شد امروز وضعمان بسیار بهتر از این بود.

وی گفتمان دیگر امام کاظم(ع) را مقاومت و خسته ناپذیری بیان کرد و گفت: ما نباید از مشکلات بترسیم بلکه باید تلاش کنیم حق احیا شود و با موج دشمن مبارزه کنیم. مهمترین آرمان‌های اهل بیت(ع) تشکیل حکومت اسلامی بود. دلیل مخالفت با ولایت و اختلاس از بیت المال حرام خوری است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات