۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۷۶۳۴۴
آیت‌الله صدیقی:

تشنگان قدرت از عوامل اصلی ایجاد فتنه ها هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: فتنه ۸۸ برای نماز، روزه و سیر شدن گرسنگان نبود و برای قدرت بود؛ همیشه فتنه‌ها از سوی تشنگان قدرت انجام می‌شود.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در سومین همایش غدیر با محور بزرگداشت علامه سید عبدالحسین شرف الدین عاملی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، گفت: غدیر روز تجلی همه ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی و فرهنگی ولایت است افزود: قضیه ولایت از دیدگاه قرآن کریم محور همه ارزش‌های دینی و الهی است، راز بقای دین و ضمانت اجرای آن به ولایت است، اگر در جهاد و اطاعت الهی تبعیت از ولایت نباشد مورد رضایت و پذیرش خداوند قرار نمی‌گیرد.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه بغض ولایت امیرمومنان علی(ع) نشانه نفاق است، ابراز کرد: ولایت بالاترین مساله بشر است از این رو پیامبراکرم(ص) بیشترین اهتمام را در این زمینه انجام دادند و بارها رهبری امام علی(ع) را به امت اسلامی متذکر شدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه غدیر یک واقعه دینی و سیاسی بود، اظهار داشت: در هیچ زمانی چنین تبلیغی انجام نشده بود. 120 هزار حاجی در یک نقطه جمع شدند و پیامبراکرم(ص) با ابلاغ فرمان الهی از همه حاضران نسبت به ولایت امیرمومنان(ع) بیعت گرفتند.

وی با بیان اینکه ابلاغ پیام غدیر در سه بخش انجام گرفت، عنوان کرد: در پیام غدیر دستور موکد تبلیغ آمده است در جریان غدیر هم به نحوی پایان بود و هم آغاز بود، این تبلیغ باید استمرار پیدا کند از این رو پیامبراکرم(ص) همه حاضران را تکلیف کردند تا این پیام را به غایبان و آیندگان برسانند.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: بعد از تبلیغ نکته دیگر در پیام غدیر حائز اهمیت است و آن مربوط به تهدید الهی است که به پیامبر فرمود: اگر این پیام را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده‌ای؛ ابلاغ این پیام اساس توحید است اگر پیامبراکرم(ص) این پیام را تبلیغ نمی‌کردند همه زحمات انبیای الهی نابود می‌شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: سومین نکته مربوط به آشکار بودن پیام خطبه غدیر است؛ فتنه 88 برای نماز، روزه و سیر شدن گرسنگان نبود و برای قدرت بود همیشه فتنه‌ها از سوی تشنگان قدرت انجام می‌شود. بعد از پیامبراکرم(ص) نیز همه به این فکر بودند که قدرت را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه غدیر تنها انتصاب امام علی(ع) نبود بلکه معرفی تمام ائمه اطهار(ع) بود، گفت: سرنوشت بشر در روز غدیر متحول شد، غدیر و ولایت دشمنان دین را کور و تشنگان قدرت را مایوس می‌کند. اگر مردم در لوای پرچم ولایت علی(ع) قرار می‌گرفتند از انحراف و جهالت نجات می‌یافتند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه بسیاری از علما و مراجع در طول تاریخ تلاش کردند تا غدیر زنده بماند، اظهار داشت: تاریخ شیعه به نقش علما در زنده نگاه داشتن غدیر افتخار می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات