۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۷۶۳۸۲
معاون رئیس جمهور:

اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی قرار دارد

ستاری با تأکید بر حرکت به سمت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جهت اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی قرار دارد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که رهایی ز اقتصاد تک محصولی مهم‌تری استراتژی دولت در ادوار مختلف بوده است، اظهار داشت: آسیب‌پذیری نطام در وابستگی به درآمدهای نفتی بیشتر است.

وی با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان با اقتصاد نفتی مفهومی کاملا متفاوت دارد، خاطرنشان کرد: در اقتصاد نفتی، خام فروشی افتخار است که هیچ اقتصادی در دنیا با این سیاست پایه گذاری نشده است؛ در اقتصاد نفتی، معنی اشتغال استخدام است که این تمرکز سبب نابودی اقتصاد می شود.

ستاری با تأکید بر حرکت به سمت بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای جهت اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان در مقابل اقتصاد نفتی قرار دارد؛ آنچه در اقتصاد دانش بنیان به دنبال آن هستیم نیروی انسانی با مهارت و اعتماد به نفس بالاست که باید محیط را برای فعالیت بهتر این نیرو آماده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که مراکز علمی ما به دنبال ارائه محصولاتی با ارزش افزوده هستند، افزود: دغدغه ما در تحقق اقتصاد دانش بنیان تنها بحث مالی نیست، باید محیطی را فراهم کنیم که نخبگان به جای ادامه فعالیت در خارج از کشور اقدام به ارائه خدمت برای کشور باشند.

وی با بیان این‌که وجود نیروی انسانی با مهارت بالا در استان آذربایجان شرقی فرصتی مغتنم برای شرکت های دانش بنیان محسوب می شود، تصریح کرد: حساب ویژه ای برای این استان باز کرده ایم تا با حمایت های صورت گرفته کارآفرینانی جدید به جمع کارآفرینان کشور اضافه شوند.

ستاری با اشاره به این‌که تحولات اقتصادی کشور تنها با بهره از نیروی انسانی نخبه و متخصص تحقق خواهد یافت، افزود: بخش خصوصی باید آماده سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی باشد، تا بتوان نسبت به ارتقای سطح فناوری صنایع آذربایجان گام برداشت./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات