۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۶۴۰۳
مدیر مدرسه علمیه دارالسلام:

نماز غذای روح آدمی است

حجت الاسلام اسکندری گفت: نمازی که انسان را از فحشا و منکرات باز ندارد، به جای اینکه مقرب انسان به درگاه احدیت شود سبب دوری او از حق تعالی می‌شود.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین اسکندری مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت عید غدیر و همچنین میلاد با سعادت امام موسی کاظم(ع)، در رابطه با آخرین حدیث از چهل حدیث امام حسین(ع) و نماز، گفت: نماز غذای روح آومی است.

وی افزود: وقتی غذارسانی نماز به روح، به درستی و در جایگاه واقعی خود نباشد، اسباب دردسر و ضایع شدن روح می‌شود؛ نماز نیز مانند غذا اگر در بدن تبدیل به خون و اکسیژن نشود و سلول‌ها را تغذیه نکند، وبال انسان می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام در ادامه ابراز داشت: قاعده نماز این است که انسان را از فحشا و زشتی‌ها دور می‌کند؛ نمازی که انسان را از فحشا و منکرات باز ندارد، به جای اینکه مقرب انسان به درگاه احدیت شود سبب دوری او از حق تعالی می‌شود.

وی اظهار داشت: این خاصیت دقیقا درباره قرآن کریم نیز صدق می‌کند که قرآن شفا و رحمت برای مومنان است. کار خداوند امدادرسانی به بندگان و هدایت آنها در مسیر هدایت و ضلالت است و این خودِ ما هستیم که هر یک از این دو را انتخاب می‌کنیم.

حجت الاسلام اسکندری در ادامه بیان داشت: جایگاه طلبه واقعی را تنها خدا می‌داند؛ چنین شخصی دائم خود را در محضر پیامبر اکرم(ص) و سرباز واقعی امام زمان(عج) می‌داند و بیهودگی و بطالت در او راه نخواهد داشت.

وی در پایان درباره انواع رزق، خاطرنشان کرد: با توجه به روایات رزقی که از سوی خداوند به انسان می‌رسد دو نوع است یکی رزقی که با سعی و تلاش به آن دست می‌توان دست یافت و دیگری رزقی که وابسته به عوامل معنوی و حیث من لایحتسب است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات