۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۴۰۹
امام جمعه مراغه:

شیعه لندنی به دنبال ترویج خشونت در مجالس عزاداری است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شیعه لندنی به دنبال ترویج خشونت و اعتقادات افراطی در مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) است.
پورمحمدی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در نشست شئونات فرهنگی شهرستان مراغه اظهار داشت: لزوم فرهنگ سازی در زمینه آیین های سوگواری حسینی امری مهم و لازم برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

وی با بیان این‌که شیعه لندنی به دنبال ترویج خشونت و اعتقادات افراطی در مجالس عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) است، خاطرنشان کرد: باید همچون گذشته عزاداری های سنتی محرم تقویت شوند و با شیوه‌های دشمن‌پسند و تفرقه‌انگیز در دستجات حسینی مقابله شود.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که سنت‌های عزاداری در شهر مراغه از قدمت بالایی برخوردار است، گفت: طی سال‌های گذشته شاهد تحرکات پنهان از سوی برخی افراد وابسته به جریان شیرازی در مناطق مختلف کشور هستیم تا شئونات اسلامی در مجالس حسینی را بر هم بزنند.

امام جمعه مراغه با تأکید بر رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در آیین های عزاداری، حفظ شأن و حرمت اهل بیت عصمت و طهارت در اشعار آئینی از سوی مداحان، احترام به پیرغلامان حسینی، حفظ عزت و شأن اهل بیت در ایام سوگواری گفت: پرهیز از طرح مسائل شبهه انگیز و اختلاف افکنانه در این ایام اهمیتی مضاعف دارد.

وی با تأکید بر حفظ و رعایت شئونات اخلاقی از جمله حجاب، نظم، توجه به اقامه نماز اول وقت و دستگیری از نیازمندان و محرومان گفت: تعدد آیین های سنتی و هیات های عزاداری در مراغه نشان از عمق ارادت مردم آذربایجان به ساحت ائمه اطهار علیهم السلام دارد.

همچنین حجت الاسلام علی امیری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در سخنانی با بیان این‌که 176 هیات عزاداری دارای مجوز در این شهرستان فعالیت دارد، اظهار داشت: از این تعداد 15 هیات ویژه خواهران؛ 160 هیات ویژه برادران و یک هیات حسینی نیز ویژه دانش آموزان است.

وی با بیان این‌که 11 تکیه فعال و 2 تکیه غیرفعال در این شهرستان پذیرای عزاداران حسینی در ایام محرم خواهد بود، خاطرنشان کرد: 12 دوره ویژه مداحان و هیات های حسینی در طول سال گذشته با هدف فرهنگ سازی و ساماندهی هیات های عزاداری و آیین های حسینی، برگزار شده است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات