۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۷۶۴۲۳
استاد حوزه علميه:

ولايت فقيه استمرار حكومت امام زمان است

استاد حوزه علميه گفت: ما در عصر غيبت بايد باور داشته باشيم كه ولایت فقيه استمرار حكومت امام زمان(عج) است و آنهايي كه امروز در ولايت پذيري مردود شوند مطمئن باشند اگر امام زمان(عج) نيز ظهور كند مردود خواهند شد.
حجت الاسلام سيد علي اكبر محسني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد علي اكبر محسني در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها در مسجد سلمان فارسي کاشان برگزار مي شود با تبريك ميلاد امام كاظم(ع) به ارتباط غدير با كربلا و نقش آن در انتظار اشاره كرد و گفت: خداوند در قرآن قصه مي گويد تا ما خواب مان نبرد اما خيلي ها امروز قصه مي گويند تا ما خواب مان برد.

وي افزود: اگر دائما قرآن قصه بني اسرائيل و قصه هاي ديگر را ذكر مي كند براي اين است كه نمي خواهد خواب مان ببرد بلكه مي خواهد ما بيدار شويم تا سر امام بالاي دار نرود، از اين رو داستان هاي تاريخي بايد زمينه اي براي درس گرفتن از تاريخ باشد.

حجت الاسلام محسني گفت: خداوند قصه هاي قرآني را گفته تا ما آن را پاس نكنيم بلكه  قصه اي قرآن براي اين است كه به آن توجه داشته و پاسداشت كنيم، عبرت گرفتن از غدير وگودي قتلگاه كربلا  بايد زمينه ساز توجه حقيقي ما به امام زمان خود را به دنبال داشته باشد چرا كه بدون توجه به امام زمان هيچ كس نمي تواند مدعي شود غدير را پاس داشته است، از اين رو برخي غدير را پاس كرده اند اما پاسداشت نكردند.

وي از غدير به عنوان يك حادثه ادامه دار تاريخي در طول تاريخ نام برد و افزود: غدير براي همه زمان ها و همه امامان است و امروز در زمان غيبت رابطه ما با ولايت نشان دهنده اين است كه غدير را پاس كرده ايم يا پاسداشت كرده ايم.

استاد حوزه علميه برلزوم ولايت شناسي، ولايت دوستي، ولايت پذيري و ولايت مداري تأكيد كرد و گفت: در زمان اهل بيت(ع) برخي ولايت پذير و برخي ديگر ولايت ستيز بودند و به دنبال اين بودند كه زير بار حرف امام زمان خود نروند كه نمونه آن در كربلا بودند و به امام  زمان خود نامه نوشتند اما در بزنگاه از امام زمان خود تبعيت نكردند و ولايت گريز و ولايت ستيز شدند.

حجت الاسلام محسني گفت: غدير براي اين است كه ما متذكر دائمي شويم كه اميرمومنان(ع) براي همه زمان ها و تاريخ است و تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد، از اين رو در عصر غيبت وظيفه داريم تا ولايت را بشناسيم، ولايت را دوست داشته باشيم و ولايت را در زندگي خود بپذيريم و ولايت مدار زندگي ما باشد.

وي افزود: در عصر غيبت كه امام زمان نيست بايد به علمايي كه عامل به حرام و حلال هستند و از نفس خود مراقبت دارند و اهل شهرت نيستند و تمام وجودش شان بندگي براي خدا است رجوع شود.

استاد حوزه علميه يادآور شد: امروز برخي مدعي هستند امام معصوم نيست بله معصوم نيست اما از طرف امام معصوم منصوب شده است و خدا مسير را نشان او مي دهد، از اين رو امروز از طرف امام غير معصوم  امتحان مي شويم همانگونه كه مسلم ابن عقيل امام معصوم نبود اما حرف مسلم حرف امام حسين(ع) بود.

حجت الاسلام محسني گفت: ما در عصر غيبت بايد باور داشته باشيم كه ولایت فقيه استمرار حكومت امام زمان(عج) است و آنهايي كه امروز در ولايت پذيري مردود شوند مطمئن باشند اگر امام زمان(عج) نيز ظهور كند مردود خواهند شد.

وي همچنين آيت الله گلپايگاني را ولايت پذير معرفي كرد و گفت: آيت الله گلپايگاني با وجود اينكه بزرگتر از رهبر معظم انقلاب بود بعد از انتخاب رهبر به معظم له پيام فرستاد اگر در جايي اشتباه رفتي تذكر مي دهم اگر پذيرفتي كه هيچ اما اگر نپذيرفتي حرفي نمي زنم چرا كه تضعيف شما را حرام مي دانم و مطمئن هستم مصلحت دانسته ايد.

حجت الاسلام محسني گفت: مسؤولان كشور بايد متوجه باشند مطالبه گري مردم به معناي معاند بودن مردم نيست و مردم نظام و رهبر خود را دوست دارند اما در مقابل كجروي برخي مي ايستند.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميرکبير يکي از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات