۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۷۶۴۴۲
حجت الاسلام ثمری:

مسؤولان با بی تدبیری و ضعف مدیریتی به مکتب تشیع ضربه نزنند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه استکبارستیزی مهمترین شاخصه بندگی است، گفت: مسؤولان باید توجه داشته باشند که با بی تدبیری و ضعف مدیریتی به مکتب تشیع ضربه نزنند.
ثمری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ثمری استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شام میلاد با سعادت امام کاظم(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام کاظم(ع) با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌های خلفای جور به صورت معجزه‌آسا توانستند مردم را به سوی حق هدایت کنند.

وی افزود: شرایط و دوران زندگی اهل بیت(ع) هر یک با دیگری متفاوت بود برای مثال بعد از جریان عاشورا امام سجاد(ع) در قالب دعا از مکتب تشیع صیانت کردند و بعد از ایشان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با شناسایی جریان‌هایی که در راستای براندازی مکتب تشیع تلاش می‌کردند شناسایی کرده و ناکارآمدی آنان را به مردم نشان دادند و حق را در برابر فرقه‌های ضاله آشکار کردند و بساط کسانی را که نان به نرخ روز می‌خوردند را رسوا ساختند.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه مکتب تشیع مجموعه‌‌ای از ارزشهای الهی است که به برکت جانفشانی اهل بیت(ع) از جمله امام کاظم(ع) به دست ما رسیده است، ابراز کرد: همه شیعیان وظیفه دارند آرمان‌های مکتب تشیع را حفظ کنند و کسانی که جلودار هستند اگر عملا رفتار ناشایستی انجام دهند که آن عمل به پای مکتب تشیع نوشته شود باید در قیامت پاسخگو باشند؛ امروز مسؤولان باید توجه داشته باشند که با بی تدبیری و ضعف مدیریتی به مکتب تشیع ضربه نزنند.

استاد حوزه علمیه عمر را مهمترین سرمایه انسان دانست و ابراز کرد: انسان نباید فریب مظاهر دنیا را بخورد. انسان باید عمر خود را در راه خدا وقف کند و از خداوند غافل نشود در غیر این صورت باخته است. انسان باید همه اعمال و رفتارش برای رضای خدا انجام شود انسان اگر زندگی‌اش را به کمتر از خدا ختم شود زیان کرده است.

وی بالاترین امتیاز صاحبان مکتب تشیع را رسیدن به مقام عبداللهی بیان کرد و گفت: بندگی خدا بالاترین مقام است و مهمترین هدف و رسالت انبیا و اولیای الهی این بود که انسان‌ها را به مقام بندگی برسانند.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه زندگی انسان باید چهار محور داشته باشد، گفت: محور نخست خداشناسی است انسان باید بداند قیمت و زندگی او خداوند است بنابراین نباید خود را به کمتر از خدا بفروشد.

استاد حوزه علمیه دومین محور را خودشناسی دانست و ابراز کرد: انسان اگر خودش را بشناسد دیگر کاری که برخلاف فرمان الهی باشد انجام نمی‎دهد. دیگر محور هدف از خلقت است از این رو انسان باید بداند در دنیا چه وظیفه‌ای دارد و باید چه انجام دهد.

وی افزود: مهمترین هدف خلقت انسان، بندگی خداوند است انسان‌ها در هر جایگاه و مسؤولیتی که هستند باید در مسیر بندگی خداوند حرکت کنند از این رو مسؤولان در حکومت اسلامی وظیفه دارند در امور کشورداری از مسیر حق خارج نشوند.

حجت الاسلام ثمری ادامه داد: انسان باید مراقب باشد و بشناسد چه چیزی او را از ریل بندگی خارج می‌کند یکی از مصادیق خارج شدن از ریل بندگی اسراف و تبذیر است همچنین کسانی که روحیه استکبار ستیزی و انقلابی‌گری نداشته باشند از مسیر بندگی خداوند خارج می‌شوند بندگان واقعی خداوند هرگز نسبت با طاغوت زمان همراه نمی‌شوند و کمترین هراسی از آنان به دل راه نمی‌دهند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات