۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۷۶۵۲۳
۱۹ شهریورماه؛

رادیو محرم با حضور آیت الله مکارم شیرازی افتتاح می شود

مدیر رادیو معارف از افتتاح رسمی رادیو محرم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آستانه ماه محرم الحرام خبر داد.
مجتبی تونه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی تونه ای مدیر رادیو معارف عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، از افتتاح رادیو محرم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی خبر داد.

وی افزود: رادیو محرم 19 شهریورماه با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و تولیت آستانه در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) فعالیت خود را آغاز خواهد کرد؛ این مراسم به صورت زنده از شبکه قرآن، رادیو محرم و رادیو معارف پخش خواهد شد.

مدیر رادیو محرم درباره برنامه های این رادیو گفت: هر ساله به مدت یک ماه از اول تا سی ام محرم این رادیو به صورت سراسری و 24 ساعته برنامه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که حادثه عاشورا ظرفیت های بزرگی دارد، تصریح کرد: یکی از ابزارهای پیام عاشورا مداحی و منبر و روضه خوانی است؛ متاسفانه فرصت طلبان از همین ابزار برای تحریف شکلی و محتوایی این موضوع بهره برده اند.

تونه ای با بیان این که رسانه ها بویژه رسانه ملی باید تلاش کنند واقعه عاشورا را از انحرافات دور نگه دارند، اظهار داشت: سال گذشته رادیو محرم به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرد؛ در آستانه ماه محرم امسال به صورت رسمی افتتاح می شود.

تونه ای ابراز کرد: با گذشت چهار دهه از انقلاب جامعه نیاز داشت تا درک دقیقی از ماهیت عاشورا داشته باشد. رادیو محرم پاسخی به این نیاز است و تلاش می کنیم به درستی در این زمینه ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به راهبردهای کلان رادیو محرم، تعمیق محبت و معرفت به حضرت سیدالشهدا، ترویج روضه خوانی از منابع متقن و ترویج سبک های مداحی معیار بر اساس رهنمودهای بزرگان را از جمله این راهبردها برشمرد.

مدیر رادیو محرم گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای استمرار برنامه سازی رسانه ملی بویژه رادیو محرم و رادیو بسیار ارزشمند است.

تونه ای ماموریت اصلی رادیو محرم را مهندسی الگوی صحیح عزادرای بر اساس شعور و شور حسینی و پیراسته از انحرافات دانست و از تشکیل کارگروه های مجرب به منظور تحقق این موضوع خبر داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات