۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۷۶۶۰۲

دیدگاه رهبر انقلاب درباره تاریخ نگاری متعهدانه

از آنجا که مقام معظم رهبری مطالعه‌ گسترده و عمیقی در عرصه‌ تاریخ به ویژه «تاریخ اسلام» و تاریخ معاصر، خصوصاً نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی دارند، لذا نظرات ایشان در حوزه‌ تاریخ همواره راهگشا و بدیع بوده است.
رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا، «تاریخ» در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله) جایگاه خاص و ویژه‌‌‌ای دارد. این اهمیت از یک طرف به موقعیت تاریخ به عنوان یک دانش مفید بشری و انسان ساز و از سوی دیگر به نگاه تخصصی ایشان به علم تاریخ به عنوان رشته ای از علوم انسانی باز می‌گردد.

از آنجا که مقام معظم رهبری (مدظله)  مطالعه‌ی گسترده و عمیقی در عرصه‌ی تاریخ به ویژه «تاریخ اسلام» و تاریخ معاصر، خصوصاً نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی دارند، لذا نظرات ایشان در حوزه‌ی تاریخ  همواره راهگشا و بدیع بوده است.

نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) نشان می‌دهد که ایشان در بسیاری از سخنرانی‌هایشان اشاره‌ای هم به موضوعات تاریخی داشته و از این طریق با ارائه‌ی افقی تاریخی به مخاطبین، به فهم وضعیت موجود و تبیین وظایف اقشار گوناگون ملت می‌پردازند. نگاه مقام معظم رهبری (مدظله) به حوزه‌ی «تخصصی تاریخ» نیز قابل توجه است و نشان می‌دهد که یکی از دغدغه‌های ایشان در حوزه‌ی علوم انسانی تاریخ بوده و به همین دلیل بارها نسبت به تحریف تاریخ و نفوذ جریان‌های وابسته در این حوزه هشدار داده است./۸۴۱/د۱۰۲/س

کلید واژه: مقام معظم رهبری، علم تاریخ، تحریف تاریخ، نفوذ، انقلاب اسلامی

 

مرکز بررسی اسناد تاریخی

ارسال نظرات