۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۷۶۶۶۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد:

اقتصاد آسیب پذیر کشور نتیجه اعتماد به وعده های خارجی است

رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که دولت حل همه مشکلات کشور را به سرمایه‌های خارجی گره زده است، گفت: مسؤولان مذاکره کننده هسته‌ای بر وعده‌های خارجی تکیه کردند که نتیجه آن اقتصاد آسیب پذیر امروز کشور شد.
 حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی‌نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که آمریکا اهلیت مذاکره کردن را ندارد، اظهار داشت: مشکلات مذاکره با آمریکا برای ایران یا کشور‌های دیگر تازگی ندارد.

وی ابراز داشت: هر کشوری که تا به امروز با آمریکا وارد مذاکره شده است، به اهداف خود نرسیده بلکه آسیب‌های فراوانی نیز متحمل شده است. چرا که مقامات آمریکا همواره عهد‌شکن بوده و تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده‌اند.  

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تجربه برجام و نقض عهد آمریکا را فراموش نخواهد کرد، گفت: هر چند که تحریم‌های خارجی در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی بی‌تأثیر نبوده است، اما منشأ اصلی مشکلات اقتصادی و معیشتی ضعف در مدیریت منابع و شرایط به وجود آمده کشور است. 

وی با بیان این که دولتمردان توسط مشاوره با صاحب‌نظران و متخصصان می‌توانند مشکلات را برطرف سازند، تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرموده‌اند؛ راهکار خروج از بحران اقتصادی عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب ادامه داد: متأسفانه اعتماد به تولیدکنندگان داخلی از سوی دولت وجود ندارد در حالی که مبانی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه و اتکا بر سرمایه، استعداد و توان داخلی است که با عملیاتی‌سازی آن در کمترین زمان می‌توان چرخه اقتصاد کشور را به حرکت در آورد.

وی با بیان این که دولت حل همه مشکلات کشور را به سرمایه‌های خارجی گره زده است، عنوان کرد: مسؤولان مذاکره کننده هسته‌ای بر وعده‌های خارجی تکیه کردند که نتیجه آن اقتصاد آسیب پذیر امروز کشور شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با اشاره به تبلیغ شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی مبنی بر این که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی تفاوتی با یکدیگر ندارند، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی از یک سو به استعداد‌ها و سرمایه‌های داخلی توجه می‌کند و از سوی دیگر تلاش می کند تا از منابع کشور به شکل صحیح و به دور از اسراف بهره‌گیری شود در حالی که اصل در اقتصاد ریاضتی تحمیل فشار به مردم جامعه برای کاهش مصرف منابع است./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات