۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۷۶۷۱۲
حجت الاسلام موسوی:

احیای سنت مباحثه از الزامات رونق علمی در حوزه های علمیه است

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان به الزامات رونق علمی اشاره و عنوان کرد: استاد محوری و احیای سنت مباحثه از جمله مهم ترین این الزامات است.
مباحثه

حجت الاسلام سیدمحمدباقر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی در مدارس علمیه بیان داشت: طلاب باید با جدیت تحصیل و فراگیری علوم دینی را جدی بگیرند.

وی به الزامات رونق علمی در بین طلا علوم دینی اشاره و عنوان کرد: جدی گرفتن تحصیل، سنت مباحثه، استاد محوری و اکتفا نکردن به دروس حوزه از الزامات رونق علمی است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: طلاب برای موفقیت در امر تحصیل باید در کنار فراگیری کتب درسی باید دیگر دروس علمی و حوزوی را فراگیرند و از ظرفیت اساتید حوزه بهره مند شوند.

وی در ادامه مباحثه را از ضروریات رونق علمی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مباحثه همواره در مدارس علمیه به قوت خود باقی است و احیای سنت مباحثه از برنامه های مدیریت جدید حوزه است.

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان به نقش اساتید در موفقیت علمی و تحصیلی حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: استاد محوری از دیگر الزامات رونق علمی است و حضور اساتید در تحصیل طلبه، موفقیت و رونق علمی طلبه و رشد اخلاقی این قشر نقش آفرین است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن سنت مباحثه ر برخی مدارس خاطرنشان کرد: مهم ترین راه اهمیت دادن به بحث مباحثه و رونق علمی در مدارس علمیه خاطرنشان کرد: اگر همه امور طلبه ها حول محور استاد بچرد و نقش استاد در مطالعه، پیش مطالعه و مباحثه پر رنگ می شود و تحصیل و مطالعه طلبه زیر نظر استاد نقش بسزایی در موفقیت علمی این قشر دارد.

حجت الاسلام موسوی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سایه تلاش و موفقیت طلاب و رونق علمی در مدارس علمیه شاهد رشد حوزه های علمیه باشیم./9451//۳۰۳/خ 

ارسال نظرات