۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۷۶۷۵۸
امام جمعه اسفراین:

جذب جوانان به مساجد سبب تقویت سنگر دفاع از حریم اسلام می‌شود

امام جمعه اسفراین گفت: جذب مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به مساجد سبب تقویت نیرو در سنگر دفاع از اسلام و حریم دین الهی می‌شود.
حجت الاسلام محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در دیدار با رییس و شماری از مسؤولان نهاد تبلیغات اسلامی این شهرستان، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ماه محرم فرصت مناسبی برای انس بیشتر مردم با مساجد است، خاطرنشان کرد: جذب مردم به مساجد باعث تقویت نیرو در سنگر دفاع از حریم اسلام است.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: جذب مردم به مساجد باعث تقویت نیرو در سنگر دفاع از حریم اسلام است و در این راستا باید شیوه‌هایی به کار گرفته شود که جاذبه داشته باشد، نه اینکه خدای‌ناکرده حرکتی از ما باعث دفع نمازگزاران از مسجد شود.

امام جمعه اسفراین تصریح کرد: مسجد مکانی مقدس است که برای قرآن بنا شده است؛ بنابراین ما باید با اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد در توسعه امور قرآنی پیشگام باشیم.

وی با تقدیر و تشکر از زحمات نهاد تبلیغات اسلامی در اسفراین، اظهار داشت: ستاد نماز جمعه و اداره تبلیغات اسلامی دو نهاد فرهنگی و دینی هستند که با همکاری و تعامل می‌توانند گام‌های مؤثر و سازنده‌ای را در جهت ترویج فرهنگ اسلام بردارند.

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین هم در این دیدار با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه در جامعه، افزود: تقویت جایگاه امام جمعه و تعامل و همکاری با این نهاد مقدس می‌تواند در اجرای برنامه‌های دینی و فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مؤثر و مفید باشد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی از سوی این نهاد، اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، آموزش احکام دینی، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوعات مختلف، برگزاری مسابقات فرهنگی، اعزام دانش آموزان به اردوهای آموزشی و تفریحی، دیدار از موزه و اماکن تاریخی از مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده در پایگاه‌های طرح اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی اسفراین بوده است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات