۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۶۷۸۹

گردهمایی ائمه جمعه ‌آذربایجان‌شرقی برگزار شد

گردهمایی ائمه جمعه شهرهای استان آذریایجان‌شرقی در آستانه فر رسیدن ایام عزاداری و سوگواری ماه محرم در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در گردهمایی ائمه جمعه استان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم داشت و اظهار داشت: محرم فرصت طلایی برای تبیین آموزه های نهضت خونین عاشوراست.

وی با تأکید بر رسالت خطیر روحانیت خاطرنشان کرد: ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه استان به دنبال حضوری که در هیأت های مذهبی خواهند داشت؛ انتظار داریم در این راستا نقش اثرگذار داشته باشند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: حضور ارزشمند جوانان در هیات های عزاداری حسینی نشان از شور و شعور بالای مذهبی آنان دارد که باید روحانیان از این فرصت طلایی برای برقراری ارتباط نزدیک با آنها استفاده بکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به نظام و آرمان های انقلاب هستند، اظهار داشت: در مقطع فعلی رسالت ائمه جمعه برای بصیرت‌افزایی مردم به ویژه جوانان بسیار مهم است بطوریکه این برهه از انقلاب صحنه یک آزمون است.

آل هاشم افزود:ما برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و کارنامه چهل ساله آن که با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است پایگاهی بعنوان نماز جمعه داریم که ائمه جمعه باید در این سنگر نقش اثرگذار ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که حمله نظامی و برخورد فیزیکی دشمنان با ملت ایران موضوعی بعید است، گفت: همانطوریکه مقام معظم رهبری در بیانات اخیر فرمودند از لحاظ محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد، درعین‌حال نیروهای مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند.

وی بصریت افزایی و بیان منطقی و مستدل دستاوردهای انقلاب را از وظایف ائمه جمعه برشمرد و گفت: بخشی از خطبه های نماز جمعه هر شهر به موضوعاتی که بعداز 40 سال مجاهدت جوانان دانشمند ایرانی بوجود آمده است باید اختصاص یابد./۹۳۵/د۱۰۳/ب1

ارسال نظرات