۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۶۸۰۱
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

موضوع جشنواره کاریکاتور «روزی حلال» تلنگری به مردم و مسؤولان است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: روزی حلال هم برای مردم و هم برای مسؤولان تلنگر ویژه ای است تا به موضوع و مبحث ارزشمندی به نام رزق حلال توجه کرده و بدانند ما ارزش مهمی به نام روزی حلال داریم.
وحید نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  وحید نمازی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز، در جمع عوامل نهمین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع «روزی حلال»، اظهار داشت: به‌طورکلی ویژگی هنر کاریکاتور این است که یک تلنگر، تذکر و یادآوری برای مردم و مسؤولان باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه روزی حلال این روزها با طرح مباحثی همچون مفاسد اقتصادی، حقوق‌های نجومی و رزق حرام خیلی به‌روز بوده و به‌عنوان یک دغدغه در سطح جامعه مطرح می‌شود و از سوی دیگر با توجه به اینکه برگزاری جشنواره کاریکاتور «روزی حلال» با دادگاه مفاسد اقتصادی و این فضاها همزمان شد مجموعه این عوامل سبب شد تا جشنواره به‌روزتر و حساس‌تر شود.

نمازی با تأکید بر اینکه روزی حلال نسخه مهمی در حوزه اقتصاد کشور است، اضافه کرد: همه ما می‌دانیم که دین اسلام فقط در حوزه‌های فردی راهکار ندارد بلکه در سایر حوزه‌های اجتماعی هم راهکار دارد که در حوزه اقتصاد این راهکار روزی حلال است؛ از این رو همه ما باید تلاش کنیم رزق حلال داشته باشیم و از رزق و لقمه حرام دوری ‌کنیم.

وی ادامه داد: به نظر من موضوع جشنواره امسال موضوع خیلی خوبی بود و خدا را شاکریم که با استقبال خوب هنرمندان سراسر کشور مواجه شدیم و آثار بسیار خوب و تأثیرگذاری از سطح کشور به دبیرخانه ارسال شد.

نمازی تصریح کرد: امیدوارم این آثار در سطح جامعه منتشر شده، مردم این آثار را دیده و با این موضوع ارتباط قلبی برقرار کنند تا ما هم بتوانیم قدمی در حوزه توجه به باورها و ارزش‌های دینی برداشته و مسئله اقتصاد را با رزق و روزی حلال به‌عنوان یک اقتصاد پاک و سالم معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جدول زمانی فراخوان و اختتامیه جشنواره، خاطرنشان کرد: جشنواره کارتون و کاریکاتور ملی در خراسان شمالی امسال برای نهمین دوره در دو بخش کارتون و کاریکاتور و با موضوع روزی حلال و چهره استاد علیزاده در حال برگزاری است.

نمازی افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره این است که در این 9 دوره یک تقویم ثابت داشته و تقریباً همه هنرمندان کارتونیست ملی با این تقویم آشنا هستند.

وی اظهار داشت: هرساله در خردادماه فراخوان منتشر می‌شود، در اواسط مردادماه مهلت ارسال آثار به اتمام می‌رسد، داوری‌ها در دهه سوم مردادماه یعنی بین 27 مرداد تا 30 مرداد برگزار می‌شود و اختتامیه هم هر سال در شهریورماه برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: امسال هم به روال سال‌های گذشته عمل می‌کنیم و چهاردهم شهریورماه نفرات برگزیده جشنواره که 19 برگزیده از 12 استان هستند را در مراسم اختتامیه در بجنورد معرفی می‌کنیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات