۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۷۶۸۲۵

تشکیل کمیته‌ای در دفتر تبلیغات اسلامی برای پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد

مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر به منظور همکاری و هم افزایی بیشتر با یکدیگر دیدار و بر تشکیل کمیته‌ای درباره تدوین برنامه‌هایی در راستای پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر تأکید شد.
دیدار مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین واعظی در دیدار حسینی (دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشاور و معاون وزیر کشور) با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با دبیرخانه این ستاد اظهار داشت: در گذشته تفاهم نامه هایی بین دو مجموعه برقرار بوده اما هیچگاه این تفاهم نامه ها محقق نشده و به مرحله اجرا نرسیده است و اگر قرار است که تفاهم نامه جدید همانند گذشته نتیجه ای در بر نداشته باشد، تفاهم نامه جدیدی صورت نگیرد.

وی ضمن بیان تشکیل کمیته ای در راستای همکاری بیشتر گفت: کمیته ای کارشناسی با میز امدادرسانی در مسائل اجتماعی در قطب های فکری و فرهنگی دفتر تشکیل شود که از ستاد مبارزه با مواد مخدر در آن کمیته شرکت کنند و به برنامه های برسند که بر اساس برنامه هایی که کمیته تعریف می کند، بودجه آن را وزارت کشور تأمین و بر برنامه ها نظارت کند و برنامه و نیروی انسانی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی باشد.

در ابتدای این دیدار، حسینی گفت: با تمام قوا آماده همکاری در پیشگیری از مواد مخدر هستیم و مبارزه با مواد مخدر صرفاً یک کار نظامی، انتظامی و مقابله ای نیست، بلکه بایستی مجموعه های فرهنگی ورود پیدا کنند و در این زمینه فعال شوند که بر اساس دغدغه و حضور سازمان های فرهنگی می توانیم بحث اعتیاد را پیشگیری و جلوگیری کنیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشاور و معاون وزیر کشور گفت: ابتدا باید برنامه هایی در این راستا تهیه شود و بعد تصمیم گیری صورت بگیرد.

در پایان این جلسه، وهاب زاده به عنوان نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر برای شرکت در کمیته مذکور معرفی شد تا کمیته ای شکل بگیرد و برنامه های ستاد مشخص شود و حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد از طرف حجت الاسلام والمسلمین واعظی به عنوان یکی از نماینده های دفتر تبلیغات اسلامی برای شرکت در جلسات این کمیته مشخص شد و سایر اعضا در میز مسائل اجتماعی که امدادرسانی فرهنگی را پیگیری می کند، به عنوان اعضای کمیته مشخص خواهند شد.

مصوب شد که کار به صورت پایلوت در دو استان اجرایی شود که اکنون استان های مربوطه مشخص نیست؛ قرار بر این شد که استان ها توسط کمیته مذکور مشخص شود و بر اساس آن، برآورد ریالی برنامه ها را انجام دهند. هدف از این تفاهم نامه، کاهش و پیشگیری از اعتیاد در جامعه می باشد./۹۹۸/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات