۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۶۸۶۰
امام جمعه تبریز:

بی‌تفاوتی نسبت به منکرات عامل انحطاط است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بی‌تفاوتی نسبت به منکرات و بی‌توجهی به ترویج معروف در جوامع اسلامی عامل سقوط و انحطاط است.
سیدمحمدعلی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار داشت: به همان اندازه که نسبت به فرایض دینی از جمله نماز و روزه حساسیت داریم، باید نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر نیز همت داشته باشیم.

وی با بیان این‌که دهه محرم و بازخوانی آموزه های نهضت سرخ عاشورا فرصتی برای تبیین اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های عزاداری و دستجات سوگواری عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین بستر مناسبی برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: این فریضه مهم الهی ضامن اجرای دیگر احکام دینی در جامعه است؛ به عبارت دیگر برای داشتن جامعه‌ای آرمانی باید عامل به این فرایض دینی باشیم؛ در شرایطی که دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی جوامع اسلامی هستند، باید این فریضه در رأس امور قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بی‌تفاوتی نسبت به منکرات و بی‌توجهی به ترویج معروف در جوامع اسلامی عامل سقوط و انحطاط است، تصریح کرد: براساس آموزه های دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم خداوند عده ای از مردم را عامر به معروف و ناهی از منکر قرار داده است.

وی با تأکید بر این‌که تذکر لسانی با مسأله امر به معروف و نهی از منکر تفاوت اساسی دارد، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ تذکر لسانی وظیفه ای همگانی است و توسعه معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی ممکن است، همین امر عامل کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شرایط افراد آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه گفت: برای جلوگیری از منکرات و گسترش معروفات نباید در مقابل مردم قرار گرفت، بلکه باید در کنار مردم بود؛ البته شرایط عمل به این فریضه دینی در آیات و احکام الهی آمده که بایستی مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اهمیت و جایگاه خانواده در نظام اسلامی اظهار داشت: آمارهای نگران کننده از میزان طلاق در کلانشهرها نشان از تاثیر پذیری پسران و دختران از شبکه های اجتماعی و فرهنگ بیگانه دارد، در شرایط نامطلوب فعلی زنگ خطری به صدا درآمده است./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات