۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۶۸۶۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

روحانیان در طول سال پیام غدیر را تبیین کنند

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید روحانیان در طول سال پیام غدیر را تبیین کنند، گفت: باید کار برای علی (ع) جدی‌تر از گذشته و به‌صورت تشکیلاتی صورت گیرد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با مبلغان غدیر، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم کار غدیر را به‌صورت مخروطی توسعه دهیم که این انسجام، حرارت و عشق را در مناسبت‌های گوناگون به غدیر متصل کنیم.

وی با بیان اینکه باید در مناسبت‌های مختلف سال موضوع غدیر را مطرح کرده و این مسأله تنها به دهه امامت و ولایت محدود نشود، افزود: اگر ابعاد غدیر در طول سال برای مخاطب تبیین شود معرفت علوی در جامعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: گستراندن سفره‌های عیدانه غدیر، برگزاری سینمایش غدیر، پرده‌خوانی غدیر و اطعام برنامه‌های مناسبی بود که در غدیر امسال برگزار شد و در سال‌های آتی باید با قدرت بیشتری تداوم داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید به پرده‌خوانی غدیر در مساجد و شهرستان‌ها توجه بیشتری شود، تصریح کرد: تدبر در خطبه غدیر و وقف غدیر به‌گونه‌ای که در هر شهرستان یک وقف با نیت برگزاری مراسم غدیر داشته باشیم ازجمله مواردی است که باید موردتوجه باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: برپایی نماز عید غدیر، اجرای عقد اخوت و نفاق شناسی در بحث غدیر از دیگر مواردی است که باید موردتوجه مبلغان و متولیان باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه غدیر را بعد از 70 روز به حاشیه برد نفاقی بود که در بحث ولایت اتفاق افتاد؛ ازاین‌رو در جامعه امروز هم باید جریان نفاق را افشا کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: امروز شبکه‌های معاند علیه غدیر کار کرده و عده‌ای به جریان ولایت و نظام ضربه می‌زنند؛ در حالی که اگر لوح فشرده غدیر باز شود بسیاری از مردم می‌دانند که در زمان حال چگونه تصمیم‌گیری کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید کار برای علی (ع) جدی‌تر از گذشته و به‌صورت تشکیلاتی صورت گیرد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات