۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۷۶۸۷۷
حجت الاسلام ذوالنور:

کارنامه دولت و مجلس در حل مشکلات مردم قابل قبول نیست

نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت و مجلس در عدم رسیدگی به مشکلات مردم گفت: در این شرایط بحرانی که جنگ اقتصادی بر کشور حاکم است، مجلس می‌توانست به مردم کمک کند، اما مشکلات اساسی مردم در مجلس مطرح نشد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش مبلغان میثم تمار که عصر امروز در سالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روایت «کاد الفقر أن یکون کفرا» اظهار داشت: این روایت در دو صحنه خود را نشان می‌دهد، نخست این‌که با توجه به نظام جمهوری اسلامی، مردم از روحانیت انتظار رسیدگی به امور معیشتی و اداره جامعه را دارند و دشمن نیز درصدد القای انتظارات بیشتر مردم از نظام بوده تا موجبات نارضایتی جامعه از نظام اسلامی و بدبینی آنها نسبت به روحانیت را مهیا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت بدبینی مردم نسبت به روحانیت، به جای اعتراض به دولتمردان و مسؤولان مربوطه در دولت، یقه طلبه و آخوندی را می‌گیرند که وضعیت معیشتی اکثر آنها از متوسط جامعه پایین‌تر است.

وی با اشاره به درخواست و رایزنی معاون وزارت صنعت و معدن برای لغو استیضاح آقای شریعتمداری، وزیر صنعت بیان کرد: به معاون وزیر صنعت گفتم که مشکلات مردم جدی است و در صورت منتفی شدن استیضاح وزیر، چه کسی پاسخ‌گوی مشکلات مردم است.

ضرورت تغییر نگاه گفتمانی و نقادی در شرایط امروز

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این‌که در فضای آکنده از مشکلات اقتصادی و جنگ روانی دشمن باید نوع پاسخگویی جبهه انقلابی به طریق دیگری صورت گیرد، گفت: شرایط کنونی کشور مانند قبل انقلاب یا زمان دفاع مقدس نیست که میدان، خط‌ کشی و سیبل مشخصی برای مبارزه داشته باشد.

وی افزود: در شرایط امروز کشور بایستی مراقب شیوه نقد و بیان اشکالات دولت بود تا علاقه‌مندی مردم به نظام تقویت شده و آسیب نبیند، گذشته نظام زیر سؤال نرود و تخطئه نشود، خدمتگزاران پاک و صدیق آسیب نبینند، مردم نسبت به مقصران اصلی متوجه شده و از مشورت‌های آنها برای برون رفت از بحران اقتصادی استفاده شود.

دلایل عدم ورود رهبر انقلاب به مسائل اجرایی

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه دلایل عدم ورود رهبر انقلاب به مسائل اجرایی کشور را برشمرد و بیان کرد: اساسا امکان ورود رهبر انقلاب در همه موضوعات اجرایی وجود ندارد، چراکه در هر وزارتخانه‌‌ای، هزاران موضوع مختلف وجود دارد که مشکلات کشور را به وجود آورده و مربوط به موضوع مشخص و خاصی نیست تا بتوان در آن وارد شد.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل مشکلات امروز کشور این است که متولیان امور اجرایی کشور و دولتمردان نسبت به فرمایشات رهبر انقلاب تعبد و تعهد ندارند و به همین جهت بر اقدام رهبر انقلاب برچسب اقدام فراقانونی زده و با ورود ایشان در امور اجرایی، همین مسؤولان به جامعه القا می‌کنند که به رأی مردم احترام گذاشته نمی‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مظلومیت رهبر معظم انقلاب به خاطر عدم تبعیت مسؤولان از فرمایشات ایشان است  نه به خاطر ناکارآمدی مقام ولایت، گفت: مشکلات و بحران‌های اقتصادی موجود به دلیل ذلت و بی‌عرضگی برخی مسؤولان کشور است و برخی دولتمردان نیز به منظور فرار از مسؤولیت خود، ندای مخالفت با رهبر انقلاب را سر می‌دهند.

وی با اشاره به توانمندی‌های مدیریتی و اجرایی رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: هنر ایشان این است که با وجود افراد بی‌مسؤولیت و بدون تعهد در دولت، به بهترین وجه ممکن نظام اسلامی را حفظ کرده و جلو برده است و این در حالی است که شخصیت‌های بزرگی همچون شهید مطهری، بهشتی و رجایی در زمان امام راحل حضور داشته و ایشان را یاری می‌کردند.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: برای حضور رهبر انقلاب در میادین اجرایی، ابتدا باید زمینه‌ و بستر فکری آن توسط مبلغان و طلاب علوم دینی فراهم شود و شما مبلغان با روشنگری و بصیرت افزایی خود، بایستی مردم را نسبت به مسائل کلان کشور آگاه کنید.

وی ابرازداشت: یکی از جنبه‌های مظلومیت‌ رهبر معظم انقلاب این است که عامل بحران‌های اقتصادی امروز کشور، دولتمردان دیگر هستند و شعارها را نیز علیه ایشان سازمان‌دهی می‌کنند.

توان مجلس برای حل مشکلات اساسی مردم

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی در این شرایط به وظیفه خود عمل نکرد، گفت: در این شرایط بحرانی که جنگ اقتصادی بر کشور حاکم است، مجلس می‌توانست به مردم کمک کند، اما مشکلات اساسی مردم در مجلس مطرح نشد و هیأت‌ رییسه مجلس نیز به منظور حل مشکلات مردم می‌توانست کمیسیون‌های اقتصادی را بسیج کند که متأسفانه چنین امری حاصل نشد.

وی خطاب به مبلغان حوزوی بیان کرد: شما مبلغان باید دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی را برای مردم بیان کرده و با تشریح پیشرفت‌های نظامی، موشکی، نانوتکنولوژی، هسته‌ای و سلول‌های بنیادی و همچنین بیان وضعیت و نابسامانی‌های پیش از انقلاب در کشور، برای جامعه، به افزایش بینش آنها کمک کنید.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این‌که هنوز تا رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله‌ داریم، گفت: این شرایط سخت اقتصادی گذرا بوده و با موفقیت عبور می‌کند، چراکه کشور ما دارای معادن و منابع بسیار زیادی است و با توکل بر خداوند یقینا در این میدان مبارزه پیروز خواهیم شد و آمریکا نیز با شکست مواجه خواهد شد./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات