۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۷۶۸۷۹
آیت الله یوسفی غروی:

بسیاری از شبهات از بیانات ناقص یا مبهم نشأت می گیرند

استاد تاریخ حوزه علمیه قم با توسصه به مبلغان، گفت: نباید هر سخنی را بالای منبر گفت، زیرا بسیاری از شبهات از بیانات ناقص و یا بیانات مبهم نشأت می گیرند.
آیت الله یوسفی غروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدهادی یوسفی غروی عصر امروز در سلسله نشست های راویان مکتب حسینی که در سالن همایش های غدیر برگزار شد، با اشاره به برخی شبهاتی که درباره امام حسین(ع) وارد می شود، گفت: کسانی که با این نوع شبهات مواجه می شوند باید نگاهی هم به روایات متناقض بیاندازند تا متوجه شوند تحریف چگونه بوده است.

استاد تاریخ حوزه علمیه قم اضافه کرد: مبلغان باید بر هیأت های مذهبی نظارت بیشتری داشته باشند، زیرا برخی عوامل سودجو با استفاده از عواطف و احساسات مردم، مسائل اشتباه را در اذهان آن ها نهادینه می کنند و آرام آرام سبب انحراف یک هیأت مذهبی می شوند.

وی با تأکید بر این که منبری ها باید در بیان مطالب تاریخی و روایی دقت کافی را داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه برخی منبری ها به اشتباه یک سری فضیلت ها که برای یک امام معصوم(ع) نقل شده را به دیگر ائمه معصومین(ع) تعمیم می دهند و این امر سبب می شود تا تحریف در تاریخ صورت گیرد.

آیت الله یوسفی غروی خاطرنشان کرد: نباید هر سخنی را بالای منبر گفت، زیرا بسیاری از شبهات از بیانات ناقص و یا بیانات مبهم نشأت می گیرند.

استاد تاریخ حوزه علمیه قم با بیان این که برخی نقل ها غیر حکیمانه است و باید از گفتن آن ها صرف نظر کرد، عنوان کرد: برخی بدون توجه اخبار غیر حکیمانه را در منابر مطرح می کنند که منشأ این بی توجهی را نیز می توان کم مطالعه بودن دانست.

وی یادآور شد: یکی از آفات روضه خوانی این است که شخص درصدد نوآوری است و برای این که روضه هایش تکراری نشود دست به برخی تحاریف می زند تا مردم از روضه اش استقبال کنند.

آیت الله یوسفی غروی با تأکید بر این که برخی از اخباریون بحرینی سبب شدند تا بعضی تحاریف در تاریخ صورت بگیرد، بیان کرد: این موضوع بدان جهت است که این افراد قائل شدند کذب برای به گریه انداختن افراد برای مصائب امام حسین(ع) اشکالی ندارد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات