۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۷۶۸۸۴
قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان:

مهمترین وظیفه امروز مبلغان امیدوار کردن جامعه نسبت به آینده است

حجت الاسلام کلاته گفت: امروز وظیفه مبلغان افزون بر امیدوار بودن خود، پراکندن بذر امید در جامعه است، چراکه کشور ایران بسیار جلوتر از مرتبه‌ای است که باید باشد.
حجت الاسلام کلاته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رمضانعلی کلاته قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان در همایش مبلغان میثم تمار که عصر امروز در سالن همایش‌ مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری سالانه همایش مبلغان اظهار داشت: امسال به دلیل مقارن شدن زمان برگزاری این همایش با شهادت میثم تمار، این گردهمایی به نام این شهید مبلغ مزین شد.

قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان ادامه داد: میثم تمار با وجود این‌که چند سال محدود از محضر امیرالمؤمنین(ع) را درک کرد، اما به مراتب والای اخلاقی و معنوی دست یافت و بزرگترین ویژگی این شهید عالی‌رتبه فصاحت و بلاغت کلامی او بود و تا لحظه آخر با زبان خویش به عنوان سلاح خود با دشمنان اسلام مبارزه کرد.

وی درباره اهمیت برگزاری همایش محرم امسال بیان کرد: هرساله قبل از ایام محرم همایش مبلغان را برگزار می‌کردیم، اما امسال به دلیل اتفاقاتی که در جامعه ایجاد شده است، این همایش اهمیت زیادی پیدا کرده است.

حجت الاسلام کلاته افزود: اتفاقات موجود در جامعه حقیقتا به یک همفکری و هم‌افزایی از سوی مبلغان نیاز دارد، اما متأسفانه همایش‌های تبلیغی حوزویان در سال جاری با کاهش مواجه بوده است، درحالی که ضرورت برگزاری چنین همایش‌های علمی و تبلیغی به خاطر شرایط حساس جامعه بیشتر حس می‌شود.

وی تأکید کرد: طلبه‌ها و مبلغان از بدنه جامعه بوده و تافته جدا بافته نیستند، بنابراین بایستی در فضای تبلیغی، راه‌های برون رفت از فتنه و بحران اقتصادی موجود از سوی فعالان این عرصه برای مردم بیان شود.

قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان ابراز داشت: متأسفانه امروز بیشتر مباحث و تئوری‌‌های اقتصادی مطرح می‌شود و کمتر به راهکارهای عملیاتی و کف میدانی پرداخته می‌شود و وظیفه مبلغان آگاهی نسبت به این راهکارها است.

وی با بیان این‌که امر مهم در تبلیغ کیفیت است نه کمیت، گفت: میثم چند سال محدود از محضر حضرت علی(ع) استفاده کرد و در نهایت سعادتمند شد، اما برخی دیگر از صحابه حضرت که از کودکی حضرت را همراهی می‌کردند، در نهایت مقابل امیرالمؤمنین ایستادند، چراکه به دنبال کیفیت نبودند.

حجت الاسلام کلاته تأکید کرد: امروز وظیفه مبلغان افزون بر امیدوار بودن خود، پراکندن بذر امید در جامعه است، چراکه کشور ایران بسیار جلوتر از مرتبه‌ای است که باید باشد.

وی با تأکید بر ضرورت وجود اخلاص در تبلیغ و عمل مبلغان بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال پیاده‌سازی مدل ولایت فقیه در جامعه خویش هستند، حال وظیفه ما ترویج بیش از پیش مدل ولایت فقیه در کل دنیا است، اما مهمترین امر در این مسیر داشتن اخلاص است، چراکه در صورت نبود آن، بهترین مباحث و مسائل، در قالب بهترین روش‌ها نیز بی‌فایده است./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات