۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۶۸۹۳
در قم؛

همایش مبلغان میثم تمار برگزار شد

همایش مبلغان میثم تمار با حضور حجت الاسلام ذوالنور، عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی، مدیران و سایر مبلغان مؤسسه امیربیان در قم برگزار شد.
همایش بزرگ مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان میثم تمار عصر چهارشنبه با حضور حجج اسلام مجتبی ذوالنور نماینده مجلس شورای اسلامی، رمضانعلی کلاته قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان، محمد جنتی مدیر همایش مبلغان میثم تمار، حمید قدیری معاون امور شعب مؤسسه تبلیغی امیربیان و اکبر ابدالی محمدی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و سایر مبلغان مؤسسه امیربیان درسالن اجتماعات مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

دشمن درصدد بدبین کردن مردم نسبت به نظام

براساس این گزارش حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور با اشاره به روایت «کاد الفقر أن یکون کفرا» اظهار داشت: این روایت در دو صحنه خود را نشان می‌دهد، نخست این‌که با توجه به نظام جمهوری اسلامی، مردم از روحانیت انتظار رسیدگی به امور معیشتی و اداره جامعه را دارند و دشمن نیز درصدد القای انتظارات بیشتر مردم از نظام بوده تا موجبات نارضایتی جامعه از نظام اسلامی و بدبینی آنها نسبت به روحانیت را مهیا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت بدبینی مردم نسبت به روحانیت، به جای اعتراض به دولتمردان و مسؤولان مربوطه در دولت، یقه طلبه و آخوندی را می‌گیرند که وضعیت معیشتی اکثر آنها از متوسط جامعه پایین‌تر است.

وی با اشاره به درخواست و رایزنی معاون وزارت صنعت و معدن برای لغو استیضاح آقای شریعتمداری، وزیر صنعت بیان کرد: به معاون وزیر صنعت گفتم که مشکلات مردم جدی است و در صورت منتفی شدن استیضاح وزیر، چه کسی پاسخ‌گوی مشکلات مردم است.

ضرورت تغییر نگاه گفتمانی و نقادی در شرایط امروز

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این‌که در فضای آکنده از مشکلات اقتصادی و جنگ روانی دشمن باید نوع پاسخگویی جبهه انقلابی به طریق دیگری صورت گیرد، گفت: شرایط کنونی کشور مانند قبل انقلاب یا زمان دفاع مقدس نیست که میدان، خط‌ کشی و سیبل مشخصی برای مبارزه داشته باشد.

وی افزود: در شرایط امروز کشور بایستی مراقب شیوه نقد و بیان اشکالات دولت بود تا علاقه‌مندی مردم به نظام تقویت شده و آسیب نبیند، گذشته نظام زیر سؤال نرود و تخطئه نشود، خدمتگزاران پاک و صدیق آسیب نبینند، مردم نسبت به مقصران اصلی متوجه شده و از مشورت‌های آنها برای برون رفت از بحران اقتصادی استفاده شود.

در ادامه ابدالی محمدی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی،  با اشاره به بحران اقتصادی حاکم بر کشور اظهار داشت:  به نظر شرایط  سال جاری کشور فراتر از یک جنگ اقتصادی است، به طوری که یک فتنه اقتصادی با لایه‌های متفاوت در کشور ایجاد شده است.

فراموشی راه امام سبب سیلی خوردن ملت

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر راه امام راحل سهوا یا عمدا به فراموشی سپرده شود، کشور سیلی آن را خواهد خورد.

وی ادامه داد: با وجود کاستی‌هایی دولت در امور مدیریتی و اجرایی، اقشار مختلف جامعه نیز دارای وظایفی هستند و بایستی کم‌کاری خود را در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و دیگر مسائل پذیرفته و جبران کنند.

ابدالی محمدی با اشاره به نقشه دشمن از اعمال فشار بر جمهوری اسلامی بیان کرد: هدف دشمنان، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و این چیزی است که مشاور امنیت ملی آمریکا صریحا اعلام کرد که جمهوری اسلامی نباید جشن چهل‌سالگی خود را ببیند.

وی با بیان این‌که کشور ایران حتی بدون وجود نظام جمهوری اسلامی نیز برای اسرائیل تهدید محسوب می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی امنیت خود را در برابر کشوری با بیش از 15 میلیون جمعیت، درخطر می‌بیند، از این رو به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه این کشور است.

ضرورت برگزاری همایش‌های تبلیغی

همچنین حجت الاسلام کلاته به سخنرانی در این همایش پرداخت و با اشاره به برگزاری سالانه همایش مبلغان اظهار داشت: امسال به دلیل مقارن شدن زمان برگزاری این همایش با شهادت میثم تمار، این گردهمایی به نام این شهید مبلغ مزین شد.

قائم مقام مؤسسه تبلیغی امیربیان ادامه داد: میثم تمار با وجود این‌که چند سال محدود از محضر امیرالمؤمنین(ع) را درک کرد، اما به مراتب والای اخلاقی و معنوی دست یافت و بزگترین ویژگی این شهید عالی‌رتبه فصاحت و بلاغت کلامی او بود و تا لحظه آخر با زبان خویش به عنوان سلاح خود با دشمنان اسلام مبارزه کرد.

وی درباره اهمیت برگزاری همایش محرم امسال بیان کرد: هرساله قبل از ایام محرم همایش مبلغان را برگزار می‌کردیم، اما امسال به دلیل اتفاقاتی که در جامعه ایجاد شده است، این همایش اهمیت زیادی پیدا کرده است.

حجت الاسلام کلاته افزود: اتفاقات موجود در جامعه حقیقتا به یک همفکری و هم‌افزایی توسط مبلغان نیاز دارد، اما متأسفانه همایش‌های تبلیغی حوزویان در سال جاری با کاهش مواجه بوده است، درحالی که ضرورت برگزاری چنین همایش‌های علمی و تبلیغی به خاطر شرایط حساس جامعه بیشتر حس می‌شود.

استفاده حداقلی مهمترین اشکال هیأت‌های مذهبی

حجت الاسلام جنتی نیز در ادامه این همایش با اشاره به چگونگی شناخت امام زمان(عج) هنگام ظهور اظهار داشت: همانطور که در روایات وارد شده است، حضرت خود را با استفاده از امام حسین(ع) معرفی می‌کنند.

معاون شبکه فارغ التحصیلان مؤسسه تبلیغی امیربیان با اشاره به سخنان حضرت آیت الله بهجت(ره) بیان کرد: به فرموده ایشان، حضرت زمانی ظهور می‌کنند که تمام عالم، امام حسین(ع) را شناخته باشند.

وی تأکید کرد: مهمترین اشکالی که در هیأت‌های کشور وجود دارد، این است که کمترین و حداقلی ترین استفاده از هیأت‌ها و خیمه‌های عزاداری می‌شود.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: خیمه امام حسین(ع) که با عنایت حق‌تعالی و مجاهدت‌های خود حضرت، در برابر طاغوت زمان خود ایستاد، مبارزه کرد و توانست آن طاغوت را شکسته و از بین ببرد، بعد از شهادت ایشان نیز قابلیت و کاربردهای تبلیغی و فرهنگی بسیاری دارد.

وی با اشاره به تأثیر انقلاب در تغییر نگرش جامعه نسبت به کاربردهای خیمه عزاداری امام حسین(ع) گفت: تا قبل از انقلاب مردم برای حاجت گرفتن به خیمه‌های عزاداری مراجعه می‌کردند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کاربرد آن تغییر کرده و به سنگر مبارزه در برابر طاغوت تبدیل شد و کاربرد اصلی خود را که ادامه حرکت اباعبدالله بود را پیدا کرد.

نقش روحانیت در فضای مجازی

همچنین حجت الاسلام قدیری با اشاره به نقش روحانیت و مبلغان در عرصه‌های اجتماعی اظهار داشت: مردم و جامعه، رسانه‌ای که از طریق آن صدای خود را به گوش مسئولان و حاکمیت برسانند، ندارند و این یک ضعف بزرگ در جامعه ما محسوب می‌شود.

معاونت امور شعب مؤسسه تبلیغی امیربیان ادامه داد: با توجه به این‌که دشمنان ارتباط رو در رو با مردم ایران ندارند، یک فضای مجازی ایران ایجاد کرده است تا مردم صدای خود را بلند کرده به حرف خود را به گوش بخش‌های مختلفی از حاکمیت، مسئولان و دنیا برسانند.

وی با بیان این‌که انحراف، تحریف و تهدید در فضای مجازی از دیگر ابعادی بوده که دشمنان نظام اسلامی به این رسانه عمومی اضافه کرده است، گفت: این دو جنبه برای دسترسی بهتر آنها به اهدافی است که در ایران دنبال می‌کنند.

حجت الاسلام قدیری با اشاره به اتفاقات دی و بهمن ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمنان و منافقین در 22 بهمن سال گذشته در توئیتر هشتک «براندازم» را طراحی کردند تا در مقابل راهپیمایی مردم، دسته‌های مخالف مردم را جهت‌دهی کنند.

تقدیر از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی

گفتنی است در پایان نیز، تعدادی از فعالان مردمی در عرصه اقتصاد مقاومتی از سوی مؤسسه تبلیغی امیر بیان مورد تقدیر قرار گرفتند./876/پ202/ب1

ارسال نظرات