۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۷۶۹۵۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت تبلیغ پیام غدیر در طول سال از سوی روحانیان

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مبلغان و روحانیان مناسبت‌های مختلف طول سال را به غدیر متصل کنند، گفت: وجوب تبلیغ پیام غدیر در طول سال بر همه ما روشن است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ارزیابی فعالیت‌های غدیر 97، اظهار کرد: کارهای هنری و محتوایی درزمینهٔ غدیر، برگزاری چندین سینمایش در مرکز استان و شهرستان‌ها و راه‌اندازی کاروان‌های شادی غدیر ازجمله اقداماتی بود که امسال با محوریت حوزه علمیه در ایام دهه امامت و ولایت برگزار شد.

وی با اشاره به اثرگذاری حرکت کاروان غدیر، اضافه کرد: خراسان شمالی جزء پنج استان نخست کشور است که کاروان شادی غدیر در آن راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه امسال در شهرستان‌ها هم ورود مناسبی به موضوع داشتیم، ادامه داد: امسال کاروان شادی غدیر و اطعام غدیر در شهرستان‌های استان هم کلید خورد و سفره‌های اطعام غدیر در جای‌جای استان پهن شد؛ به‌گونه‌ای که امسال در سطح استان حدود 40 هزار نفر اطعام غدیر صورت گرفت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در مرکز استان بالغ بر 18 هزار نفر، در شیروان پنج هزار نفر و در گرمه هزار نفر در روز عید غدیر اطعام شدند.

وی با بیان اینکه امسال طلاب و روحانیان استان درزمینهٔ اهمیت اطعام در روز عید غدیر فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی مناسبی داشتند، خاطرنشان کرد: افزون بر این گستراندن سفره‌های عیدانه غدیر بسیار برنامه مناسب و اثرگذاری بود که امسال با محوریت حوزه علمیه اجرایی شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: در شهرستان اسفراین هم طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) به مدت 10 شب جشن برگزار کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید مبلغان و روحانیان مناسبت‌های مختلف طول سال را به غدیر متصل کنند، اظهار کرد: وجوب تبلیغ پیام غدیر در طول سال بر همه ما روشن است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات