۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۹۵۵
استاد حوزه علمیه خراسان:

تقویت ارتباط عاطفی بین زن و شوهر نخستین گام برای حیات اسلامی است

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: نخستین راه برای به دست آوردن زندگی آرام، شاد و خدایی ایجاد ارتباط روحی و معنوی بین خودمان و خانواده‌مان است و ارتباط روحی و معنوی به معنای داد و ستد عاطفی مهر و محبت و صفا و صمیمیت است.
حجت الاسلام اسماعیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی، استاد حوزه علمیه خراسان، امروز در همایش خانواده آسمانی که با شرکت طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در بجنورد برگزار شد، با اشاره به راه‌های ایجاد ارتباط روحی و معنوی بین خود و خانواده، اظهار کرد: منشأ اصلی تمام طلاق‌ها در خانواده‌ها و خانواده‌های متزلزل عدم ارتباط عاطفی، روحی و معنوی بین زن و شوهرها است.

وی با اشاره به خطرات کاهش ارتباط روحی و معنوی بین زن و شوهر، افزود: زن به محبت کم اما دائمی نیاز دارد و خدا وجود زن این را این‌گونه قرار داده است؛ زیرا به دلیل آن‌که به بچه و زندگی و همسر محبت می‌کند دائم نیاز به جایگزینی این محبت دارد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: بر این اساس نخستین راه برای به دست آوردن زندگی آرام، شاد و خدایی ایجاد ارتباط روحی و معنوی بین خودمان و خانواده‌مان است و ارتباط روحی و معنوی به معنای داد و ستد عاطفی مهر و محبت و صفا و صمیمیت است.

وی با اشاره به راهکارهای ارتقای ارتباط روحی و معنوی در خانواده، افزود: در این زمینه دوست داشتن همسر گام نخست است، دوست داشتن همدیگر به این معنا است که هر کدام دیگری را جزئی از خود بداند و وقتی همسر من جزئی از من شد شادی او شادی من و غم و ناراحتی او ناراحتی من می‌شود، در این صورت کسی با خود بحث و جدل و نامهربانی و خیانت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرماید دیگران را دوست بدار تا همگان تو را دوست بدارند و اگر این مهم در خانواده اجرایی شده و هر کدام دیگری را جزئی از خود بدانند بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود.

وی خطاب به بانوان گفت: اگر می‌خواهید محبت در زندگی شما کاهش نیابد طوری زندگی کنید که هم شوهر شما را دوست داشته باشد و هم از شما بترسد؛ به این معنا که دارای یک نوع اقتدار خیرخواهانه باشید، البته منظور از ترس خشونت نیست، زیرا خشونت بد است اما ترس خوب است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در ادامه اظهار کرد: بزرگ‌ترین خطای بانوان این است که برای تنبیه همسران خود با آن‌ها قهر می‌کنند، این قهر کردن خطای بزرگی بوده و سبب پرت شدن مردان در دامن زنان دیگر می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات