۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۷۶۹۵۶
امام جمعه بجنورد:

خانواده‌های روحانیان در زمره مجاهدان هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تحمل سختی‌های فراوان از سوی خانواده طلاب و روحانیان، گفت: همه خانواده‌های روحانیت در زمره مجاهدان بوده و جهاد می‌کنند.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش خانواده آسمانی که با حضور طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: باید در مرحله نخست خود و خانواده خود را بپاییم و مراقب باشیم کارهای اجتماعی ما را از خانواده و فرزندان غافل نکند.

وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام زندگی خود را تقسیم می‌کرد؛ بخشی را برای خود و خانواده، بخشی برای ارتباط با مردم و بخشی را برای عبادت و بندگی اختصاص می‌داد؛ ازاین‌رو ما هم باید نه آن‌قدر اجتماعی شویم که خانواده را فراموش کنیم نه آن‌قدر به خانواده خود توجه کنیم که از امت بازبمانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه خانواده حضرت ابراهیم، هاجر و اسماعیل از مصادیق خانواده‌های آسمانی هستند، اضافه کرد: هر سه عضو این خانواده تحمل سختی‌ها را داشتند، با ناگواری‌های زندگی پنجه نرم کرده و صبوری کردند که این روش انبیا الگوی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تحمل سختی‌های فراوان از سوی خانواده طلاب و روحانیان، افزود: همه خانواده‌های روحانیت جهاد می‌کنند.

وی افزود: حکومت اسلامی به نام ما روحانیان است اما به کام دیگران است؛ اما ما سختی‌ها و نیش‌ها را برای اسلام تحمل می‌کنیم؛ زیرا اگر این تحمل‌ها نبود امروز دین در دست من و شما نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به خانواده طلاب و روحانیان گفت: کسی که همسر فرد روحانی می‌شود باید سختی‌های این نوع زندگی را تحمل کند؛ اما ان‌شاءالله خوبی‌های این نوع زندگی هم نصیب شما و فرزندان شما می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده آسمانی در سه حوزه ولادت، ولادت تا مرگ و پس از مرگ به سلامت زندگی می‌کند، افزود: اگر خانواده‌ها صحیح، قوی، سالم و طبق سنت الهی تشکیل شود آن‌وقت جامعه ما اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در دوران بارداری تا ولادت مهم است مادر چه غذایی می‌خورد، از ولادت تا مرگ هم خوب و سالم زندگی کردن اهمیت فراوانی دارد و صحنه سوم روزی است که همه باید زنده و سالم محشور شویم.

وی تصریح کرد: همه ما باید از خدا بخواهیم ما را در این سه محور در زندگی موفق کرده و توفیق سلامت فکر و اخلاق و رفتار و گفتار به ما عطا کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات