۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۷۷۰۴۳
آیت‌الله مروی:

عظمت دستاوردهای نهضت حسینی فراموش نشود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که اگر مردم به اهل بیت(ع) متوسل شوند، نتیجه خواهند گرفت، گفت: در شرایط فعلی اختلافات و درگیری ها و پنجه انداختن به صورت یکدیگر سبب شده که عظمت دستاورهای نهضت حسینی فراموش شود.
جواد مروی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله جواد مروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز جمعه 16 شهریورماه در همایش علمی کاربردی «طلایه داران هدایت» که با حضور مبلغان اعزامی محرم 97 در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: تشکیل حکومت اسلامی مقدمه ای برای این موضوع است که حقایق دین به دل های مردم رسانده شود.

وی با تأکید بر این که ریشه رسالت پیامبران  تبلیغ، دعوت، ارشاد و هدایت مردم است، بیان داشت: ایام محرم، زمان آزمایش الهی برای مردم است و فلسفه مهم عاشورا نیز همین موضوع است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقل واقعه ای تاریخی از حسین علاء درباره حفظ آذربایجان در مناسبات با شوروی سابق گفت: در واقع حفظ آذربایجان با توسل به زیارت عاشورا صورت گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر مردم به اهل بیت(ع) متوسل شوند، نتیجه خواهند گرفت، تصریح کرد: در شرایط فعلی اختلافات و درگیری ها و پنجه انداختن به صورت یکدیگر سبب شده است که عظمت دستاورهای نهضت حسینی فراموش شود.

آیت‌الله مروی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی فراوانی که در حال حاضر وجود دارد، بیان کرد: راهکار مسلط شدن بر این شرایط سخت و دشوار همان توسل به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

مسأله یابی تبلیغی حلقه مفقوده است

حجت الاسلام احمد صابری، مدیر تبلیغ سابق حوزه  علمیه خراسان در ادامه به بیان بایسته های الزامی تبلیغ در ایام محرم پرداخت و گفت: در واقع مسأله یابی تبلیغی غیر از موضوع شناسی تبلیغی است و این مسأله یابی تبلیغی حلقه مفقوده است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت آیت الله سبحانی مبنی بر اینکه منبر نباید سیاسی شود، تصریح کرد: این موضوع به معنای بی تفاوتی نسبت به مسائل نظام نیست بلکه دفاع از انقلاب باید در منابر صورت بگیرد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات