۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۷۷۰۷۵
با سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی؛

جشنواره ملی «جبرئیل امین» با تجلیل از ۲۶۰ حافظ قرآنی برگزار می‌شود

مدیر موسسه بیت الاحزان گفت: جشنواره ملی «جبرئیل امین» ۱۹ شهریورماه با حضور۲۶۰ حافظ قرآنی و سخنرانی رییس مجلس شواری اسلامی برگزار می‌شود.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاهسونی مدیر موسسه بیت الاحزان، امروز در نشست خبری جشنواره ملی جبرئیل امین با محوریت "تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم" که در سازمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: موسسه بیت الاحزان ۲۲ سال پیش فعالیت خود را از شهرستان استهبان فارس آغاز کرد در ابتدا این موسسه همانند سایر موسسات از امکانات مادی و معنوی زیادی برخوردار نبود اما به مرور با تربیت حافظان و استادان قرآنی توانست ابتدا در سطح استان فارس سپس در سطح کشور فعالیت خود را پیش ببرد.

وی افزود: در حال حاضر موسسه بیت الاحزان قریب به 180 شعبه در سطح کشور دایر کرده و طرح شبانه روزه حفظ قرآن کریم را بیان گذاشته و هم اکنون 12 مرکز شبانه روزی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به «طرح ملی رحله»، ابراز کرد: این طرح ویژه شبانه روزی و برای فصل تابستان است این موسسه توانست دوره چهارم این طرح را امسال برگزار کند.

مدیر موسسه بیت الاحزان در خصوص جشنواره ملی جبرئیل امین، اظهار داشت: موسسه بیت الاحزان هر ساله در شهریور ماه جشنی به مناسبت تجلیل از حافظان قرآن کریم برگزار می‌کند که امسال این جشنواره با عنوان جبرئیل امین دوشنبه 19 شهریور ماه از ساعت 8 تا 12 صبح برگزار می‌شود. این جشنواره دوره هفدهم خود را پشت سر می‌گذارد و امسال 260 حافظ در این جشنواره تجلیل می‌شوند.

وی با بیان این که موسسه بیت الاحزان سال گذشته از 240 حافظ تجلیل کرد و امسال رکورد تعداد حفاظ با 260 حافظ شکسته خواهد شد، گفت: جمع حافظانی که در طول این یک سال معرفی شدند قریب به یک هزار و 910 حافظ بوده که عمدتا در مراکز شبانه روزی و شعب روزانه تربیت شدند و امسال ما مفتخر هستیم از حوزه علمیه قرآن محوری که موسسه تاسیس کرده 10 نفر از حافظان این حوزه علمیه فارغ التحصیل و به جمع حفاظ پیوستند.

مدیر موسسه بیت الاحزان ادامه داد: امسال 36 نفر از کشورهای عراق و پاکستان در مراکز شبانه روزی استهبان حضور یافتند و از بین 18 نفر حافظ عراقی سال گذشته امسال 14 نفر از آنان به جشنواره جبرئیل امین راه یافتند.

مدیر موسسه بیت الاحزان با بیان اینکه در جشنواره جبرئیل امین ریاست مجلس شورای اسلامی جناب دکتر لاریجانی حضور خواهند داشت، گفت: بسیاری از مسؤولان کشوری و قرآنی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام شاهسونی با استناد به کلام رهبری که فرمودند اگر می‌خواهید مردم را به سوی قله‌ها هدایت کنید باید قله‌ها را مورد تشویق قرار دهید، گفت: حداقل حدود 6 هزار نفر در این جشنواره حضور خواهند داشت تا حافظان را مورد تکریم قرار دهند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات