۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۷۷۱۰۹
نائب رئیس مجلس:

با دستور مملکت درست نمی‌شود

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر این‌که با دستور مملکت درست نمی‌شود، گفت: اینکه ادعا داشته باشیم و در مورد هر چیزی نظری بدهیم، نشان از جهالت فرد است.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در همایش ملی سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها که در مجتمع فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ اذعان به ندانستن در مسائلی که نسبت به آن اشراف نداریم، باید در جامعه رایج شود.

وی ادامه داد: گاهی سؤالاتی از بنده می‌شود که به صراحت می‌گویم؛ نمی‌دانم، البته این نمی‌دانم گفتن بنده انتقادات زیادی را به دنبال داشته است، حتی یکی از ائمه جمعه یک بار گفته بود که این چه نایب رئیسی است که هیچ چیز را نمی‌داند که بنده پاسخ دادم باز خوب است که من می‌دانم که نمی‌دانم.

نایب رئیس مجلس با بیان این‌که معتقدم باید هر کاری را متخصص خودش انجام دهد، افزود: بعد از چندین سال جراحی، بخش‌های مختلف جراحی را به متخصص خودش واگذار می‌کنم و با اینکه می‌توانم انجام دهم؛ ولی می‌دانم که باید تخصص و تمرین در این رابطه داشته باشم.

پزشکیان با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی‌ در جامعه در مورد هر چیزی اظهارنظر کرده و حرفی برای گفتن دارند، گفت: اینکه ادعا داشته باشیم و در مورد هر چیزی نظری بدهیم، نشان از جهالت فرد است و تبعات این جهالت وضعیت کشور می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی داشته اما در حال حاضر آرمان‌های انقلاب این نبود که مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه آن چیزی را که مدعی بودیم؛ در عمل نشان ندادیم که این موضوع نشان از ناآگاهی است.

وی با اشاره به این‌که چرا باید بدون اجرای برنامه پنج ساله که هنوز ۱۰ درصد آن اجرا نشده، برنامه دیگری می‌نویسم؟ گفت: باید نقشه راه برای حرکت درست در جامعه تدوین شود؛ هنوز هم که هنوز است نمی‌دانیم چه باید بکنیم؛ در همه کشورهای توسعه یافته، آموزش براساس شناخت جامعه اتفاق افتاده است.

پزشکیان با تأکید بر این‌که آموزش در کشور برای همه اقشار متناسب با نیازهایشان باید باشد، افزود: با دستور مملکت درست نمی‌شود، متاسفانه همزبانی و نگاه مشارکت وجود ندارد و باید این موضوع در سیستم ایجاد شود؛ باید دانست خدمات دستگاه تعلیم و تربیت به قدری با ارزشمند است که معنای حیات را می‌دهد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات