۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۷۷۱۱۸

سال تحصیلی حوزه علمیه هشترود آغاز شد

سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان هشترود با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی آغاز شد.
آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان هشترود اظهار داشت: طلبه‌ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می‌داند، مسؤولیت خطیر و سنگینی بر عهده دارد.

وی با تأکید بر این‌که عمل‌گرایی در تبلیغ معارف اسلامی بیشترین و بهترین تأثیر را بر مخاطبان دارد، خاطرنشان کرد: اگر طلاب، روحانیان و مبلغان دین به دنبال موفقیت در رسالت خطیر خود هستند، باید با مردم و در کنار مردم باشند، اینگونه نباشد که خود را تافته جدا بافته از مردم بدانید.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که توجه به مسائل اخلاقی و تهذیبی به اندازه تحصیل علم اهمیت دارد، افزود: طلاب و روحانیان اگر می خواهند حرفشان میان مردم خریدار داشته باشد؛ ابتدا خود عامل به آموخته‌هایشان باشند، سپس مراتب طلبگی و شئونات اخلاقی را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به ضرورت توجه به اصول و مکارم اخلاقی گفت: بر یک طلبه واجب است که با محوریت اخلاق و ادب، تمامی شئونات و نکات اخلاقی و رفتاری و در نهایت عزت نفس خود را رعایت کند؛ قطعا اگر متوسل به اهل بیت شویم، زندگی نیز تأمین خواهد شد.

وی اخلاق را همان توصیه‌های آیات قرآن، روایات موثق و سیره نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: احترام به استاد و پیشکسوتان دیگر اصلی است که باید از سوی طلاب علوم دینی مورد توجه قرار گیرد، مگر می‌شود بنده حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضایی که استاد بنده بوده را فراموش کرده و تکریمشان نکنم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ورود طلاب به مسائل سیاسی اظهار داشت: حوزه های علمیه هیچ خط و ربطی را دنبال نمی کنند، آنچه که برای حوزه های علمیه معیار است، اطاعت محض از مسائل و مواردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی آنها را تدبیر می کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ورود به مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها طلبه ها از تحصیل باز می دارد، گفت: طلبه ها از نظر مسائل سیاسی، باید آگاه‌ترین قشر جامعه باشند، البته بدان معنا نیست که وارد بازی های سیاسی شوند، اساتید بصیرتی و سیاسی باید در حوزه های علمیه حضور یابند و به روشنگری بپردازند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از اساتید و طلاب برگزیده حوزه علمیه هشترود تجلیل به عمل آمد./935/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات