۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۱۴۸
امام جمعه آشخانه:

عزاداری حسینی مقاومت جامعه در برابر آسیب‌ها را افزایش می‌دهد

امام جمعه آشخانه گفت: عزاداری‌های حسینی در ماه‌های محرم و صفر مقاومت جامعه اسلامی را در مقابل آسیب‌های اجتماعی ارتقا می‌دهد.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، امروز در ششمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی این شهرستان که به‌منظور برنامه‌ریزی در خصوص ماه محرم‌الحرام و عاشورای حسینی (ع) و با حضور اعضای ستاد برگزار شد، بر اجرای کیفی و شایسته برنامه‌های این ماه تأکید کرد.

وی اظهار کرد: ماه محرم همانند اکسیژن می‌ماند، مادامی که آدمی از گرفتاری‌های روحی و جسمانی، کم انرژی و سست می‌شود، ماه محرم انرژی مضاعف و دوچندانی به انسان می‌بخشد.

حجت‌الاسلام احمدزاده ایام محرم الحسینی را نوعی واکسینه فضای جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: عزاداری‌های حسینی مقاومت جامعه را در مقابل آسیب‌های اجتماعی ارتقا می‌دهد، لذا این برای دستگاه‌های اجرایی نیز سودمند است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های اجرایی این اداره، خاطرنشان کرد: اعزام روحانیان بومی و غیربومی، برپایی همایش طلایه‌داران تبلیغ و برپایی موکب‌های مساجد از اهم اقدامات در این دهه است.

حجت‌الاسلام مجید بداریه که دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان هم محسوب می‌شود، در ادامه افزود: تدین، معنویت و پایبندی به احکام اسلامی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی است و در ایام محرم انتشار احکام اسلامی در دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) در سطح اجتماع به اوج خود می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این ایام برنامه‌های مختلف مرتبط با عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ اعزامی و نقش‌آفرینی مداحان و اعضای هیئات مذهبی در مناطق مختلف شهرستان برگزار می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات