۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۷۷۲۲۲

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه منتشر کرد.
هیأت رزمندگان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بیانیه ای منتشر کرده است که متن کامل آن بدین شرح است:

بیانیه هیات رزمندگان اسلام به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

محرم، ماه ایثار و فداکاری، ماه حماسه و شجاعت و جوانمردی، ماه ظلم ستیزی و عدالت خواهی، ماه بصیرت و حق طلبی است. محرم ماه شور و شعور و عشق و فریاد باطنین «هیهات من الذلّه» است. محرم با چنین شعاری نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان بلکه تمامی آزادی خواهان در سراسر گیتی را مخاطب قرار داده و به قیام علیه ظالمان وستمگران فرا می‌خواند. انقلاب اسلامی با چنین شعاری شکل گرفت و به پیروزی رسید.

این شعار نقش اساسی در مقاومت و ایستادگی چهل ساله ملت ایران در برابر جبهه استکبار داشته و پیام های عاشورا نقش مهمی در ماندگاری انقلاب اسلامی دارد. آری محرم اکسیری بی بدیل برای به حرکت در آوردن انسان ها، جهت دادن به فریادها و تشکیل جبهه ای به بلندای تاریخ و گیتی از همه مستضعفین و مظلومین برای رهایی از چنگال مستکبرین است زیرا که نهضت عاشورا به پیروانش می‌آموزد که در برابر سیاهی و تباهی سر خم نکنند و مرگ با عزت را بر زندگی ذلیلانه مقدم دارند. بر همین مبنا بود که حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در وصفش فرمود: «این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است» .

دراین ماه که خیمه های عزاداری برپا می‌گردد و بیرق های سیاه بالا می رود؛ بیش از هر چیز باید بر پیام ها، درس‌ها و عبرت‌های برگرفته از این حادثه‌ی پر معنای تاریخ، یعنی عاشورای حسینی تمرکز کرد چرا که اگر عزاداری‌ها و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و یارانش بسیار مطلوب است؛ تلاش برای برپایی و پیش بردن هدف آنان مطلوب‌تر خواهد بود. تمامی دست اندرکاران مجالس عزاداری سالار شهیدان درماه محرم باید با نگاهی دقیق و عمیق برای بهره‌گیری از این ماه برنامه ریزی کنند. رسالت و وظیفه تمامی متولیان مراسم‌های عزاداری به هر شکل و در هر سطحی، استفاده بهینه از این نعمت و فرصت بی نظیر است. نعمت و فرصتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مد ظله العالی، آن را اینچنین مود توجه قرارداده اند «یکی از بزرگترین نعمت ها، نعمت خاطره و یاد حسین بن علی علیه السلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعی ماست».

هیأت رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرورآزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه و اصحاب با وفایش به تمامی دلدادگان و محبان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام خاطر نشان می‌کند که بایستی از این نعمت و فرصت شور آفرین برای تبیین و شرح درست این کلام نورانی که فرمود: «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاۀ» بهره گرفت. برای تحقق این امر ضرورت دارد دست اندرکاران هیئات عزاداری علی الخصوص سخنرانان و مداحان در ماه محرم، چندین نکته مهم را مورد توجه قرار دهند:

1. بهترین مجالس عزاداری، آن مجلسی است که از نظر روحی و قلبی، پیوند و ارتباط بین عزاداران و حسین بن علی علیه السلام و اهل بیت پیامبر را تقویت و محکم نماید.

2. در مجالس عزاداری، بهترین رویکرد، تبیین معارف حسینی و معارف علوی است.

3. بهترین مجالس عزای حسینی، مجالس بصیرت افزا و آگاهی بخش نسبت به دو جبهه حق و باطل زمان، بر اساس این کلام نورانی است که فرمود: «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»

4. مجالس عزاداری باید تقویت کننده رابطه عزاداران با ولایت و شخص ولی فقیه، بر اساس آموزه های دینی و معارف اهل بیت علیهم السلام باشد. ارادت همه سلایق سیاسی درون نظام به حضرت اباعبدالله (علیه السلام) موجب شده تا مجالس حسینی محور همدلی و وحدت آفرینی در جامعه باشند‌؛ از این رو باید از جلسات عزاداری سخن از وحدت و یکپارچگی به گوش برسد. همچنین وحدت کشور زمانی میسر خواهد بود که بر محور ولایت و برگرفته از رهنمودهای امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) باشد.

5. مجالس عزاداری، باید خنثی کننده توطئه ها و فتنه های جبهه استکبار علیه اسلام ناب و انقلاب اسلامی باشد و این مجالس فرصتی است برای تشریح مظلومیت و مقاومت اسلامی در سوریه، عراق، فلسطین، یمن، افغانستان، لیبی، بحرین، پاکستان، کشمیر و میانمار و افشای دست پلید آمریکا و دیگران مستکبران و ایادی آنها و همچنین فرصتی مغتنم است جهت تبیین نقشه دشمن و فتنه‌ها و جنایت‌های جبهه باطل علیه جبهه حق با تمرکز بر جنگ اقتصادی و جنگ تبلیغی و رسانه ای.

6. بهترین مجالس عزاداری، مجالسی است که تقویت کننده تفکر عاشورایی و روحیه حماسی، سلحشوری، مقاومت، استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری باشد. استکبار جهانی با محوریت آمریکا در چهلمین سال انقلاب اسلامی، تمام توان خود را برای شکست مقاومت ملت ایران به کار گرفته است. محرم و عاشورای امسال باید با تقویت روح امید، اتحاد و مقاومت در جامعه، شکست و ناکامی دشمن را رقم بزند. هیأت‌های رزمندگان اسلام در سراسر کشور با همت مردم و دیگر هیأت‌های مذهبی، تلاش خواهند کرد مجالس عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام را در بالاترین سطح و با پیام های عاشورایی برگزار نمایند./۸۴۱/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات