۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۷۷۲۵۸
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

هزینه تسلیم شدن در برابر استکبار، ذلت است

استاد حوزه علمیه سرمنشأ دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی را زیر بار ذلت نرفتن ایرانیان در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی سبب شد مردم جهان زورگویی استکبار را باور کنند.
هاشمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجد غدیر درباره دلیل مسافرت و حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا، گفت: اینکه برخی می‌گویند امام حسین(ع) قیام مسلحانه علیه یزید انجام دادند سخت در اشتباه هستند، امام حسین(ع) قیام کردند اما قیام ایشان مسلحانه نبود.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) یک قیام عقیدتی بود و در اصل ایشان علیه باطل قیام کردند و تسلیم باطل نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در ادامه سرمنشأ دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی را زیر بار ذلت نرفتن ایرانیان در برای زیاده خواهی استکبار جهانی دانست و ابراز کرد: ما با کسی جنگ نداریم اما ظلم ظالمان را هم نمی‌پذیریم و این نپذیرفتن به معنای قیام مسلحانه نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیعه با جنگ‌ مسلحانه مخالف است و هرگز اقدام به جنگ مسلحانه نمی‌کند و تنها زمانی از اسلحه استفاده می‌کند که به او حمله شده باشد و بخواهد از طریق سلاح نظامی از خود دفاع کند.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت رسول خدا امت اسلامی دچار انحراف شدند، عنوان کرد: هدف امام حسین(ع) از این قیام عاشورا مبارزه با انحرافاتی بود که در جامعه اسلامی ظهور کرده بود از این رو بنی امیه برای مقابله با این اقدام جنگ را بر امام حسین(ع) تحمیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) اگر می‌خواستند قیام مسلحانه انحام دهند باید با نیروهای جنگی به سوی کربلا می‌رفتند نه اینکه با خانواده و فرزند شش ماهه، گفت: امروز همه دشمنی استکبار با باورهای انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنرانی و ‌بیانات حضرت زینب(س) در شام و کوفه، گفت: همه سخنرانی‌ها و بیانات حضرت زینب(س) در دوران اسارت نشان داد که این خاندان برای روشنگری قیام کردند از این رو برخی حاضران در سپاه دشمن بعد از واقعه عاشورا توبه کردند و باعث بیزاری مردم از بنی امیه شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی باعث شد مردم جهان زورگویی استکبار را باور کنند، ابراز کرد: امروز دست استکبار جهانی به خون بسیاری از مردم جهان آغشته شده و افراد بسیاری را به قتل رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با بیان اینکه ناتمام گذاشتن مناسک حج از سوی امام حسین(ع) موجی از سوال در اذهان عمومی ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای آنکه در عرفات نزاع و‌ خونریزی ایجاد نشود به سوی کربلا حرکت کردند تا مردم به دشمنی بنی امیه پی ببرند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات