۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۵۷۷۲۷۱
گزارشی از اخبار فلسطین

کشته و زخمی شدن چند فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود، ضمن بازداشت چند فلسطینی، چندین تن دیگر را کشته و زخمی کرد
تحریم رژیم صهیونیستی در جنبش «بایکوت اسرائیل»

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی در ادامه سکوت مجامع بین‌المللی به جنایات خود علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بازداشت ۳ شهروند فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست در مرزهای غزه

نظامیان صهیونیست در ادامه این اقدامات خود، سه شهروند فلسطینی را در مرزهای غزه بازداشت کردند.

بازداشت ۳ شهروند فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در مرزهای غزه

مقامات رژیم صهیونیستی در توجیه بازداشت بی دلیل این شهروندان، مدعی شدند که آنها برای عبور از نرده های مرزی تلاش می کردند.

این در حالی است که روند سلسله بازداشت های شهروندان فلسطینی در نقاط مختلف اراضی اشغالی از مدت ها پیش تشدید شده است.

شهادت جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

یک فلسطینی دیگر در نوار مرزی غزه به شهادت رسید. منابع فلسطینی اعلام کردند که این جوان فلسطینی در شرق جبالیا واقع در شمال غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

این در حالی است که طبق اعلام این منابع، پیکر این شهید فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست توقیف شده است.

آمریکا دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» را می‌بندد

در ادامه اقدام‌های ضد فلسطینی دولت آمریکا، مشاور امنیت ملی دولت «دونالد ترامپ» امروز رسما بستن و تعطیلی دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن را اعلام می‌کند.

به نوشته «وال استریت ژورنال»، «جان بولتون» امروز دوشنبه در یک سخنرانی بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن را اعلام می‌کند.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، در بخشی از متن سخنرانی مشاور امنیت ملی کاخ سفید که قرار است او ایراد کند، آمده است: «وقتی که فلسطینی‌ها حاضر به آغاز مذاکرات مستقیم و معنادار با اسرائیل نیستند، دولت ترامپ دفتر آنها را همچنان باز نگه نخواهد داشت».

آمریکا دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» را می‌بندد

بنا بر گزارش این رسانه، بولتون همچنین در این سخنرانی تهدید خواهد کرد که در صورت هرگونه تحقیق دادگاه بین‌المللی دادگستری علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، واشنگتن این نهاد بین‌المللی را تحریم خواهد کرد.

اعلام بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در واشنگتن شرایطی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته قطع کمک‌های مالی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به فلسطینیان را اعلام کرده است.

پایگاه آمریکایی «هیل» درباره بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» نوشت: «این تصمیم می‌تواند به تشدید تنش‌ها بین آمریکا و رهبران فلسطینی بیانجامد. آنها همین حالا هم به دنبال اعلام انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به اورشلیم (بیت‌المقدس) از سوی ترامپ ارتباط‌های خود را قطع کرده‌اند».

اعلام احتمالی بستن دفتر «سازمان آزادی‌بخش فلسطین» در پایتخت آمریکا در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها از تشدید فشارهای دولت ترامپ به تشکیلات خودگردان و برخی از کشورهای عربی منطقه غرب آسیا درباره طرح موسوم به «معامله قرن» خبر می‌دهند.

برخی رسانه‌های آمریکایی پیشتر خبر داده بودند که رییسجمهور این کشور احتمالا در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل رسما طرح دولتش برای پیش بردن مذاکرات سازش (معامله قرن) را اعلام کند.

ده‌ها هنرمند لغو مسابقات «یورو ویژن» در فلسطین اشغالی را خواستار شدند

ده‌ها هنرمند بین‌المللی با نوشتن نامه‌ای خواهان لغو برگزاری مسابقه «یورو ویژن 2019» در سرزمین‌های اشغالی شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این نامه که به امضای 140 موسیقیدان، نویسنده، بازیگر، رمان‌نویس و شاعر رسیده و در روزنامه «گاردین» منتشر شده، از مسئولان مسابقات ترانه خوانی یورو ویژن خواسته از برگزاری این مراسم در فلسطین اشغالی خودداری کنند.

«راجر واترز» ترانه سرای انگلیسی، «کن لوچ» کارگردان سینما و تلویزیون و «یان مارتل» رمان‌نویس کانادایی از جمله امضاکنندگان سرشناس این نامه هستند.

در بخشی از این نامه آمده است: «تا زمانی که فلسطینیان بتوانند از آزادی، عدالت و حقوق برابر برخوردار شوند، نباید با حاکمیتی که حقوق اساسی فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد، تعامل کرد. در 14 مه (24 اردیبهشت) چند روز پس از پیروزی نماینده رژیم صهیونیستی در یوروویژن، ارتش این رژیم 62 معترض غیرمسلح فلسطینی در غزه، از جمله شش کودک را کشت و صدها تن را با مهمات جنگی مجروح کرد. این در حالی است که عفو بین الملل استفاده از سلاح برای کشتار جمعی و ضرب و جرح را محکوم کرده و دیده بان حقوق بشر نیز این کشتارها را غیرقانونی توصیف کرده است.»

در این نامه همچنین آمده است که «اتحادیه پخش برنامه‌های اروپا» باید برگزاری این مسابقه در سرزمین‌های اشغالی را به طور کامل لغو کند و آن را به کشور دیگری با سابقه خوب حقوق بشر منتقل سازد.

 به گفته وزارت بهداشت فلسطین در ماه مه (اردیبهشت) دست‌کم 62 فلسطینی معترض در مرز غزه با سرزمین‌های اشغالی با آتش نظامیان صهیونیست کشته شده و هزاران نفر زخمی شدند.

در سال‌های اخیر گروه‌های مدافع حقوق فلسطینی‌ها در کشورهای غربی جریان موسوم به «بایکوت، محروم‌سازی و تحریم اسرائیل» (BDS) را راه انداخته‌اند که هدف آن اعمال فشار به تل‌آویو با الگوبرداری از روش‌هایی است که پیش از این به سقوط رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی منجر شده است. لغو برگزاری مسابقات ورزشی و هنری و تحریم فروش محصولات به شهرک‌های صهیونیست‌نشین از جمله روش‌های جریان BDS است.

سفر قریب الوقوع هیاتی از رهبران حماس به قاهره

مرکز اطلاع رسانی فلسطین در گزارشی اعلام کرد که «موسی دودین» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که هیاتی از این جنبش به زودی برای بررسی مساله آشتی ملی و آرام سازی اوضاع در نوارغزه به قاهره سفر می کند.

وی در ادامه گفت که تماس ها با طرف مصری ادامه دارد و هیات های متعددی از جنبش حماس برای پیگیری مساله آشتی ملی و تلاش برای کاهش شدت محاصره غزه به قاهره سفر می کند.

دودین افزود: برخی طرف ها موضع منفی در قبال این مسائل داشتند و ملت فلسطین آنها را محاکمه خواهد کرد اما بهانه ای برای توقف آشتی ملی به دست آنها نخواهد داد و این آشتی باید با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی محقق شود و ما همواره با آنها در تماس هستیم و هماهنگی های لازم را انجام می دهیم و معتقدیم که هماهنگی و همکاری مقدس، روابطی است که با گروه های فلسطینی برقرار می شود و نه رژیم صهیونیستی.

 دودین تصریح کرد که مصر و برخی طرف های دیگر برای آرام سازی اوضاع در نوارغزه تلاش می کنند و ما دوست نداریم جلوی هیچ گونه تلاشی در این زمینه را بگیریم، اما امیدمان به ملت و مقاومت فلسطین است.

روزنامه الحیات ـ چاپ لندن ـ اعلام کرده بود که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با تهدید به توقف انتقال وجه به نوارغزه و مسؤول دانستن طرف های خارجی در قبال جدایی احتمالی نوارغزه از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین، جلوی توافق آرام سازی اوضاع میان گروه های مقاومت فلسطین در غزه و رژیم صهیونیستی را گرفت.

این روزنامه خاطرنشان کرد که عباس به طرف های عربی و بین المللی گفته بود که اجازه امضای توافق درباره بخشی از اراضی اشغالی فلسطین و یا میان یک گروه سیاسی و رژیم صهیونیستی را نخواهد داد./۸۴۷/ب۹۰۴/ع

ارسال نظرات