۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۳۲۹
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

پرهیز از جناح بازی در منبرهای محرم

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت پرهیز از جناح بازی در منبرهای محرم گفت: منبرهای محرم در کنار بیان مسائل و مشکلات و بصیرت بخشی در برابر توطئه های دشمنان باید بشارت‌ دهنده و امیدآفرین باشند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان، ظهر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ، تبلیغ را اعظم طاعات و عبادات برشمرد و گفت: در کتاب مجمع‌البیان آمده است که تبلیغ دین خدا از مهم‌ترین عواملی است که ما را به خداوند متعال نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال مسؤولیت تبلیغ را به پیامبران و انسان‌های معصوم داد، افزود: ائمه معصومین(ع) مروج دین بودند و امروز مبلغان در عرصه تبلیغ ادامه دهنده راه ائمه(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به موضوع‌ شناسی در ایام محرم و در امر تبلیغ خاطرنشان کرد: اگر با شناخت موضوع مطالب تهیه و در منبر بیان شود، تأثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه منبر آن است که انسان سخن خوب بگوید و خوب سخن بگوید، تأکید کرد: منبر باید پیام داشته باشد و گفته های روحانیان و مبلغان باید به درد مردم بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه منبرهای محرم باید بشارت‌ دهنده و امیدآفرین باشد و مردم را ناامید نکند، ادامه داد: نه به این منظور که به مشکلات اشاره نشود بلکه باید سخنان ما امید بخش باشد.

وی با بیان اینکه مزاح و شوخی و ارتباط سالم خوب است اما در انتخاب کلمات و جملات در سخنرانی‌ ها دقت شود و تقدس منبرها حفظ شود، عنوان داشت: منبر و هیأت و مداح غیرسیاسی باشد و از جناح بازی پرهیز شود.

عاشورا محور مقاومت و ارزش ها است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه عاشورا محور مقاومت و ارزش ها است، یادآور شد: پرچم عاشورا در دست روحانیت بوده است و در زمان غیبت کبری آنچه که نهضت عاشورا را زنده نگه داشت علما بودند، علما و روحانیت باید در برابر دسیسه های دشمن در نهضت عاشورا هوشیار باشند.

وی با اشاره به اینکه وهابیت در صدد است تا آن‌چه امام حسین(ع) بود را یک چیز و آن‌چه روحانیون بیان می‌کنند را چیز دیگری جلوه دهد، افزود: این امر وظیفه روحانیت را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: روحانیت مستقل و نشان‌دهنده صراط مستقیم است و باید دستاوردهای انقلاب و نقشه‌های دشمنان را بیان کند./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات