۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۳۳۲
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

همسر و فرزندان طلاب در اجر و پاداش تبلیغ شریک هستند

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: همسران طلاب نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در فرایند تبلیغ دارند آن‌ها با روحیه دادن به همسران خود و مهیاکردن شرایط برای آن‌ها به امر تبلیغ کمک می‌کنند؛ بنابراین در اجر و پاداش تبلیغ شریک هستند.
حجت الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، امروز در همایش و کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه طلاب استان خراسان شمالی که با حضور 43 زوج جوان طلبه برگزار شد، اظهار داشت: زوج‌های جوان طلبه فراگیری مهارت‌های زندگی را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اهداف و فعالیت‌های مرکز خدمات، خاطرنشان کرد: در حقیقت مرکز خدمات حوزه علمیه با ارائه خدماتی در حد توان به طلاب، زمینه خدمت‌رسانی بهتر طلاب و روحانیان را فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند با فراغ خاطر بیشتری به امر تبلیغ بپردازند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مرکز خدمات حوزه علمیه ارائه خدمات فرهنگی به طلاب و خانواده‌های آن‌ها است و توجه به مسائل فرهنگی خانواده طلاب و روحانیان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز خدمات استان است.

وی ادامه داد: در این راستا بحث مهارت افزایی همسر و فرزندان طلاب و روحانیان یکی از خدمات مرکز خدمات است و با توجه به حمایت‌های مرکز خدمات اگر همسر و فرزندان طلاب و روحانیان مهارت‌های لازم را کسب کنند می‌توانند در اقتصاد خانواده مؤثر باشند.

حجت‌الاسلام توسلی نژاد تصریح کرد: همان‌گونه که یک طلبه در مسائل فرهنگی جامعه نقش تأثیرگذاری دارد خانواده و به‌ویژه همسر وی هم می‌تواند بامهارت افزایی در زمینه‌های گوناگون از همسر مبلغ خود حمایت کرده و در اصلاح فرهنگ جامعه و اجر و پاداش تبلیغ سهیم باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم از همسر یک طلبه انتظار دارند که بتواند درزمینهٔ آموزش قرآن به آن‌ها کمک کند همسران طلاب می‌توانند با مهارت افزایی در این زمینه به مردم کمک کرده و اجر و ثواب دنیوی و اخروی را نصیب خود کنند.

 

گفتنی است: اولین همایش و کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه طلاب استان در سال جاری با شرکت 43 زوج جوان طلبه در سالن همایش‌های بیمه کارآفرین برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی به‌صورت خصوصی و مشترک، افزایش سواد رسانه و فضای مجازی و بهداشت و سلامت با موضوع‌های بیماری‌های رایج در سطح استان، ازجمله برنامه‌های این همایش یک‌روزه بود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات