۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۷۷۳۳۷
همزمان با دهه اول محرم:

۱۰ محفل انس با قرآن در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه اول محرم ۱۰ محفل انس با قرآن در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.
محفل انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به برپایی 10 محفل انس با قرآن در سطح استان، اظهار داشت: محافل انس با قرآن با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر و تأمل در آیات الهی برگزار می‌شود.

وی افزود: آشنا کردن مردم با مفاهیم آیات کریم قرآن و مطالب و محتوای این آیات، بهره‌گیری از این نکات در زندگی در کنار بهره‌مندی از لذت استماع قرائت قرآن و درنتیجه حضور حداکثری مردم در مساجد و جلسات قرآن ازجمله اهداف برپایی این محافل است.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با بیان اینکه محفل انس با قرآن یکی از محورهای طرح بصیرت عاشورایی است، اضافه کرد: با توجه به حضور مردم در دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری و رقت قلبی آن‌ها در ایام محرم این ایام فرصت مناسبی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت ایام محرم استفاده کرده و محافل انس با قرآن را باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار کنیم تا به این طریق مردم به‌ویژه نسل جوان را که عمده اعضای هیئت‌های مذهبی هستند با قرآن و مفاهیم ارزشمند آن بیش‌ازپیش آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی نیا با تأکید بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، تصریح کرد: هر چه فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر رواج پیدا کند به همان میزان انحرافات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی شناخت قرآن را تنها راه حاکم کردن فرهنگ قرآن در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید رهنمودهای قرآن در متن اندیشه وزندگی مردم جاری شود تا به این طریق عمل به قرآن گسترش‌یافته و فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این کتاب آسمانی داروی شفابخشی برای دل‌های بیمار و کلیدی برای گشایش دل‌های قفل‌شده است و اگر به رهنمودها و آیات نورانی این کتاب منیر توجه کنیم به‌طور یقین به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسیم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات