۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۷۷۳۹۱
امام جمعه موقت كاشان مطرح کرد؛

ضرورت توجه به درس ها و عبرت هاي عاشورا

امام جمعه موقت كاشان گفت: بحث درس ها و عبرت هاي عاشورا يكي از موضوعاتي است كه رهبر معظم انقلاب از چند سال گذشته مطرح كرد و فتح الباب در اين زمينه شد تا برخي به دنبال تحقيق در اين زمينه بروند.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا  هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدای بسيج اين شهرستان برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در هر دوره اي موضوعي را به فراخور زمان و نياز آن دوره مطرح مي كند.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب در هر دوره اي با مطرح كردن يك موضوع فتح الباب و زمينه طرح و تحقيق و بررسي يك سري مسائل در جامعه فراهم مي كند از جمله اقتصاد مقاومتي و سبك زندگي از موضوعاتي كه رهبر معظم انقلاب در سال هاي اخير فتح الباب كرد.

حجت الاسلام اسلامي تبار ادامه داد: بحث درس ها و عبرت هاي عاشورا يكي از موضوعاتي است كه رهبر معظم انقلاب از چند سال گذشته مطرح كرد و فتح الباب در اين زمينه شد تا برخي به دنبال تحقيق در اين زمينه رفته تا مردم ديد وسيع تر و بازتري به درس ها و عبرت هاي عاشورا پيدا كنند و آن را تحليل و درس بگيرند.

وي با اشاره به اينكه حادثه عاشورا يك واقعه اي نيست كه مربوط به زمان و مكان خاصي باشد، اظهار داشت: حادثه عاشورا براي همه اعصار و زمانها است و چراغي شد كه تا ابد پيش روي بشر است تا بشر در سايه اين چراغ نورافشان و روشن مسير زندگي خود را پيدا كند.

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر اهميت درس ها و عبرت هاي عاشورا، گفت: درس به معناي آموزش موضوعات مثبت و عمل به آن است و عبرت به معناي توجه به امور منفي و پرهيز از آن است.

وي از عاشورا به عنوان يك نمايشگاه نام برد و عنوان كرد: نمايشگاه هاي معمولي تنها زيبايي را نشان مي دهند اما در نمايشگاه عاشورا نه تنها زيبايي ها و فضائل، بلكه رذائل نيز به نمايش درآمد.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به شباهت هاي بين عاشورا و قرآن و همچنين شباهت هاي بين امام حسين(ع) و قرآن، گفت: عاشورا شبيه به قرآن است و امام حسين(ع) نيز شبيه به قرآن است، از اين رو خداوند در قرآن هم يوسف و ابراهيم و مريم و آسيه را مطرح كرده است و هم فرعون و سامري و سران كفر و زنان دو پيامبري كه در مسير نبوت حركت نكردند را به نمايش گذاشته است تا مقايسه شوند.

وي افزود: در نمايشگاه عاشورا اوج فضائل به نمايش درآمد و نهايت رذائل نيز به نمايش درآمد و اگر خداوند مي فرمايد، ‹‹كُونُوا مَعَ الصّادقين›› با صادقين باشيد، براي اين است كه روش زندگي و اخلاق و گفتار و كردار و اعتقاد انسان بايد مانند اهل بيت(ع) باشد و هرگونه كه اهل بيت(ع) مي انديشند و هر خلق و خو و رفتاري دارند بايد همانگونه بود.

امام جمعه موقت كاشان گفت: اگر خداوند در قرآن مي فرمايد،‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ›› براي اين است كه خداوند در اين آيه نقشه راه را نشان بندگان خودش قرار داده است تا تقواي حقيقي داشته باشند و در زندگي خود نيز صادق و راستگو باشند.

وي افزود: مسير تقوا مسير اهل بيت(ع) است و مسير كساني است كه نيت و باطن و ظاهر و گفتار و اخلاق و كردار آنها همه صدق است و در روايت شيعه و اهل سنت است كه منظور از صادقين در اين آيه پيامبراكرم(ص) و اهل بيت پيامبراكرم(ص) است.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: يكي از علائم حقيقي مومن واقعي و پيرو اهل بيت(ع) اين است كه در زندگي خود پيرو حق و به دنبال حق باشد، از اين رو اگر در زندگي خود به دنبال حق باشيم تمام مشكلات خانوادگي و جامعه حل خواهد شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات