۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۷۴۰۶
مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد؛

اعزام بیش از هزار مبلغ بومی در دهه اول محرم

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به اینکه هزار و ۴۱۶ مبلغ بومی به مناطق تبلیغی استان خوزستان اعزام شدند، گفت: امسال افزایش ۱۰ درصدی اعزام مبلغ بومی و رشد ۱۵ درصدی حضور مبلغان غیربومی را داریم.
حجت الاسلام احسان فردآقایی

حجت الاسلام احسان فردآقایی، مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام محرم الحرام و فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: اعزام مبلغان به مناطق روستایی، شهری و عشایری از شب گذشته آغاز و تا 12 محرم ادامه خواهد داشت.

مسؤول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه پوشش تبلیغی از 25 شهر به 30 شهر افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: امسال صیدون باغملک، آغاجاری امیدیه، زیدون بهبهان، حمیدیه اهواز و سردشت دزفول در کنار روستاها، مناطق عشایری، مراکز فرهنگی، حسینیه ها و هیأت ها تحت پوشش برنامه های تبلیغی مبلغان قرار می گیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هزار و 416 مبلغ بومی به مناطق تبلیغی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: 900 مبلغ در کنار 533 مبلغه روستاها، مناطق عشایری و 30 شهر استان را تحت پوشش خواهند داد؛ ناگفته نماند که امسال افزایش 10درصدی اعزام مبلغ بومی را با توجه به درخواست های ساکنان روستاها نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

حجت الاسلام فردآقایی با اشاره به اینکه مبلغان غیربومی نیز حضور فعالی در برنامه های محرم استان دارند، افزود: امسال 430 مبلغ غیر بومی در سطح استان حضور پیدا کردند که نسبت به سال گذشته شاهد رشد 15 درصدی حضور مبلغان غیربومی هستیم.

وی درباره محور فعالیت های مبلغان گفت: تبیین اهداف قیام سیدالشهدا، نقش زنان در حفظ اسلام، تشریح سخنان امام حسین(ع) در طول مسیر از مکه به کربلا و توجه به شخصیت عقیله بنی هاشم محور اصلی سخنرانان و مبلغان است هر چند که مسائل روز از قبیل اقتصاد مقاومتی، خانواده، آسیب های اجتماعی، حجاب، جنگ نرم، تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی در برنامه های مبلغان تعبیه شده است.

حجت الاسلام فردآقایی خاطرنشان کرد: پس از دهه اول محرم، مبلغان در روضه ها و مجالس خانگی و محله ای و بنا بر درخواست های مردمی، حضور پیدا می کنند./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات