۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۷۷۴۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

همت بلند لازمه دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همت بلند لازمه دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی است، گفت: هدف ما در نظام اسلامی تحقق تمدن بر اساس تدین بوده و کارشکنی‌های دشمنان نمی‌تواند ما را از پیمودن این مسیر بازدارد.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر تداوم تلاش برای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی، اظهار کرد: همت بلند ما در نظام اسلامی تمدن سازی است و موانع دشمنان و بدخواهان نمی‌تواند ما را از این مسیر باز دارد.

وی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «ثلاثُ یحجُزنَ المرء عن طَلَبِ المَعالی: قِصَرُ الهمَّتِ و قِلَّتُ الحیلَتِ و ضَعفُ الرّأ‍ی» و تأکید می‌کند که سه چیز انسان را از رفتن در پی مقامات عالیه و اهداف بلند بازمی‌دارد؛ کوتاهی همت، چاره‌اندیش نبودن و سستی اندیشه.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: فرد دون‌همت به قله و تعالی نمی‌رسد؛ زیرا دون‌همتی و همت‌های کوتاه انسان را از راه بزرگ بازمی‌دارد.

وی تصریح کرد: همچنین کسی که نتواند در مشکلات خود راهکار پیدا کند نمی‌تواند به تعالی برسد؛ چراکه تدبیر و مدیریت در شرایط بحرانی بسیار مهم است و کسانی می‌توانند از بحران‌ها عبور کنند که اهل مدیریت بحران باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر این اساس کسی که نمی‌تواند راه چاره‌ای برای برون‌رفت پیدا کند به تعالی نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: همچنین کسی که اندیشه سست داشته و اهل تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی نیست نمی‌تواند به قله تعالی برسد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات