۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۷۷۴۷۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

بیش از ۶۵ درصد موقوفات، وقف عزاداری سیدالشهدا است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه رتبه دوم موقوفات عزاداری سیدالشهدا (ع) در کشور به خراسان شمالی اختصاص دارد، گفت: بیش از ۶۵ درصد موقوفات استان، وقف عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
حجت الاسلام آسوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان که با موضوع بصیرت عاشورایی بود، با اشاره به رتبه خراسان شمالی در موقوفات عزاداری سیدالشهدا در کشور، اظهار داشت: استان خراسان شمالی بعد از خراسان رضوی دومین استان در بحث نیات موقوفات به ائمه اطهار (ع) است.

وی یکی از وظایف اصلی اوقاف را اجرای صحیح نیات واقفان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در دهه اول محرم بیش از یک میلیارد تومان از محل موقوفات برای برگزاری مراسم دهه اول محرم در استان هزینه شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: با توجه به اینکه درآمد هر وقف صرف عمران و آبادانی همان موقوفه می‌شود اداره اوقاف ملزم به اجرای عین نیت واقفان است و نمی‌تواند هیچ تغییری در آن ایجاد کند؛ چراکه نیت واقفان در همان ابتدا در وقف نامه ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا در سال جاری ۴۰۰ میلیون تومان بر اساس نیات واقفان برای کمک به نیازمندان، درراه ماندگان، کفن‌ودفن افراد بی‌بضاعت، اشتغال و ازدواج جوانان در استان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به ثبت 26 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در استان، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 وقف به ارزش 4 میلیارد تومان به ثبت رسیده است و 40 مورد وقف دیگر هم در صف انتظار ثبت قرار دارند

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 65 بقعه متبرکه استان، خاطرنشان کرد: تجمع «لبیک یا حسین» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محوری طرح بصیرت عاشورایی است که در روز دوم محرم در 10 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود و مراسم شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی با شعار (احلی من العسل) و تجمع رهروان زینبی از دیگر برنامه‌های مهم و محوری این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی افزود: برپایی خیمه‌های معرفت عاشورایی در 20 بقعه متبرکه استان، اقامه نماز جماعت در ایام محرم در 40 بقعه استان، برپایی نماز ظهر عاشورا در 35 امام‌زاده سطح استان و دعوت از سخنرانان برجسته کشوری از دیگر برنامه‌های این طرح است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات