۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۵۷۷۴۷۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

مبلغان از بیان مطالب غیرمستدل درباره نهضت حسینی پرهیز کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که سطحی به مسأله عاشورا و کربلا آسیب زا است، گفت: هر مطلبی که در خصوص واقعه عظیم عاشورا از سوی مبلغان دینی بیان می شود باید مستدل و کاملاً علمی باشد.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت توجه عمیق و محتوایی مبلغان دینی به مسأله عاشورا و کربلا تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که سطحی به مسأله عاشورا و کربلا آسیب زا است، افزود: هر مطلبی که در خصوص واقعه عظیم عاشورا از سوی مبلغان دینی بیان می شود باید مستدل و کاملاً علمی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مردم امروز هر مطلبی را نمی پذیرند، خاطرنشان کرد: مطالبی که از سوی یک روحانی و یا مبلغ دین بیان می شود باید کاملاً علمی و بر مبنای مستندات تاریخی قوی باشد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خودبا بیان این که مبلغان دینی از زیاده گویی در منابر و خطابه های خود پرهیز کنند، تصریح کرد: مطالبی که بیان می شود باید گزیده و حاوی پیام های مهم برای جامعه امروز باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آرمان ها و ارزش های حسینی بیش از هر زمان دیگری باید در جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کند، افزود: اگر ما امروز به این آرمان متعالی پایبند باشیم و در زندگی آنها را به کار بندیم به طور حتم در عرصه های مختلف عزتمندانه زندگی خواهیم کرد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نهضت عاشورا علیرغم گذشت چندین قرن از آن رویداد و واقعه مهم، اما هر ساله شاهد تقویت این نهضت عظیم هستیم، تصریح کرد: این نهضت عظیم و تاریخی امروز موجب عزت و عظمت دنیای اسلام شده است.

وی با اشاره به این که امروز نام امام حسین(ع) همچون نگینی در دنیا می درخشد، خاطرنشان کرد: با وجود همه تلاش های دشمنان در کمرنگ کردن جریان عاشورا، اما هر سال شاهده عظمت یافتن این نهضت عظیم هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور حیریه مازندران با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا نهضت عاشورا در جامعه دینی کمرنگ شود، گفت: اما هر روز که می گذرد شاهد جهان مدار شدن این نهضت عظیم دینی هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مکتب حسینی همچون خورشیدی تابان است که دنیای بشریت از نورانیت آن همواره بهره مند می شوند، گفت: جریان عظیم اربعین حسینی تنها نمونه ای از عظمت حسینی است که همه دنیا را مات و مبهوت می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز درس های عاشورایی باید در جامعه دینی بیشتر ترویج شود، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام ناب بدانند که علیرغم همه توطئه های آنها جریان عاشورا هیچ گاه خاموش شدنی نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام حسین(ع) با تقدیم خون پاک خون در راه اعتلای اسلام موجب بقا و ماندگاری اسلام ناب شد، تصریح کرد: با وجود همه تلاش های دشمن برای کمرنگ کردن نهضت عاشورا، اما امروز شاهد بالندگی و رشد این فرهنگ عظیم دینی در جامعه جهانی هستیم.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته با پرچم داری در جهان نام عاشورا و امام حسین(ع) را در دنیا طنین انداز کند، گفت: امروز بسیاری از ملت های آزاده جهان با بهره گیری از فرهنگ حسینی در دنیا نقش آفرینی می کنند که این به برکت انقلاب اسلامی است.

وی ماه محرم را فرصت مغتنمی برای ترویج بصیرت عاشورایی در جامعه دینی عنوان کرد و گفت: امروز جامعه برای مقابله با هجمه های دشمنان نیازمند آگاهی و بصیرت است که با تکیه بر فرهنگ حسینی می توانیم از آن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه با آگاه‌سازی مردم و جلوگیری از ورود و ترویج بدعت‌ها به عزاداری‌‌ها و مجالس عزاداری امام حسین (ع)، ترویج فرهنگ و انتقال پیام عاشورا در جوار بقاع متبرکه، امامزادگان، حسینیه‌ها، تکایا و موقوفات را از اهداف اجرای طرح  بصیرت عاشورایی برشمرد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات