۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۷۷۴۷۸
با حضور حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی؛

مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران برگزار شد.
تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رییس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس جدید این نهاد با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس شواری سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زارعی رییس سازمان بسیج اساتید، معاونان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص خدمات و شایستگی‌های حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، گفت: مهمترین شاخصه و ویژگی اخلاقی حجت الاسلام والمسلمین محمدیان حسن خلق و دلسوزی است.

وی با بیان اینکه قرن‌ها از حماسه حسینی می‌گذرد و همچنان این واقعه برخلاف رویدادها و وقایع دیگر تاریخ زنده است، اظهار داشت: در دو جنگ جهانی بشریت بیش از 55 میلیون تلفات داد اما با گذشت زمان این حوادث تلخ از ذهن مردم پاک و به فراموشی سپرده شد اما واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان همچنان دل‌ مسلمانان را آزار می‌دهد.

در ادامه رییس سابق نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ما در مسائل فرهنگی دچار مشکل ضعف نگاه راهبردی هستیم، اظهار داشت: اگر نگاه راهبردی مسائل فرهنگی به ویژه در دانشگاه‌ها تقویت شود اثرگذاری بهتری را در جامعه شاهد خواهیم بود، آقای رستمی جوانی انقلابی و فاضل از افرادی هستند که درباره مسائل فرهنگی نگاه راهبردی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان خطاب به استادان، رؤسا و مسؤولان دیگر دانشگاه‌ها، بیان داشت: ما مدیون و بدهکار انقلاب هستیم و از آن طلبی نداریم، عزت و موفقیت همه ما در پرتو نظام اسلامی و مرهون زحمات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است بنابراین در این میان وفاداری به انقلاب و خالصانه برای آن کار کردن اهمیت بسیار زیادی دارد.

در ادامه مخبردزفولی با بیان اینکه مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نقش بسزایی در تحولات دانشگاهی کشور داشتند و دارند، ابراز کرد: نقش نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و بخصوص حجت الاسلام والمسلمین محمدیان در پیشرفت علمی کشور بسیار قابل توجه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌ها و همکاری‌های حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با شورای عالی انقلاب، گفت: حضور فعال وی در جلسات شورای عالی انقلاب به وژه در حوزه علوم انسانی و شورای تحول حضوری فعال و تلاشی وافر داشت و با پیگیری مباحث، فردی دغدغه‌مند بود./813/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات