۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۷۷۴۸۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تأثیر معلمان بر جامعه با پول و هزینه قابل جبران نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: معلمان سرمایه‌های معنوی و انسان‌ساز کشور هستند و تأثیری که در جامعه بر جای می‌گذارند هیچ‌گاه با پول و هزینه قابل قیاس و جبران نیست.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان شمالی، با اشاره به جایگاه آموزش‌وپرورش در کشور، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نهاد تربیتی مهم کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: آموزش‌وپرورش با تربیت نیروهای کارآمد به‌عنوان ثروت و سرمایه‌ای عظیم و بزرگ در کشور تأثیر بسیار زیادی در جامعه دارد و در یک جامعه اهمیت دادن به آموزش‌وپرورش نشانه درک درست و صحیح آن جامعه از تأثیر علم و دانش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه معلمی شغل انبیا و اولیا (ع) است، اضافه کرد: در بین نیروهای آموزش‌وپرورش معلمان نقش تعیین‌کننده‌ای در آموزش و تربیت جامعه بر عهده‌دارند و با اندک حق‌الزحمه‌ای کار بزرگ تعلیم و تربیت جامعه را عهده‌دار هستند.

وی ادامه داد: اگرچه معلمان و فرهنگیان در قبال تعلیم و تربیت دانش آموزان و دانشجویان حق‌الزحمه دریافت می‌کنند اما این حق‌الزحمه در قبال تأثیری که معلمان بر جامعه می‌گذارند قابل قیاس و جبران نیست.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: تعلیم و تربیت کاری بسیار ظریف، هنرمندانه و همراه با مهارت است و معلمان در سایه ایمان و رأفت قلبی عهده‌دار این مسؤولیت خطیر شده‌اند و ایمان و اعتقاد قلبی به خدمت صادقانه انگیزه آن‌ها برای تلاش است.

وی با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش کاری کلیدی و زیرساختی در راستای تربیت انسان‌های صالح و سالم در جامعه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معلمان در بستر ایمان به تولید علم می‌رسند شایسته است برای دانش آموزان در لابه‌لای تدریس و تخصص خود به بیان خداشناسی، اعجاز و قدرت خداوند بپردازند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر معلمان به وظیفه ذاتی خود که همانا تعلیم و تربیت شایسته نسل‌های آینده است به‌درستی عمل کنند سرمایه‌های انسانی مؤمن، متعهد و کارآمد برای جامعه تربیت می‌شود و در جامعه بسیاری از مشکلات و معضلات از بین می‌رود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات