۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۷۷۴۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

توسعه زیرساخت‌های سلامت در روستاها ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های سلامت در بخش روستایی گفت: انتظار داریم وزارت بهداشت در احداث مراکز جدید بهداشتی در روستاها اقدامات جدی داشته باشد.
محمدتقی پورمحمدی، مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش عالی با اشاره به ضرورت توجه به اولویت بهداشت و درمان درکشور اظهار داشت: بهداشت و درمان باید از اولویت‌های مهم کشور باشد.

وی افزود: توجه به دو اولویت آموزش بهداشت و درمان در کشور امری ضروری بوده و در این راستا در حوزه درمان با اجرای طرح تحول سلامت در سراسر کشور اقدام خوبی انجام شده ‌و اجرای کامل این طرح نیازمند حمایت مسؤولان دولتی و مجلس است.

امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) ابراز داشتند: دو علم اسلام شناسی و علم طب بر دیگر علوم برتری داشته و توجه به سلامت مردم باید یکی از اولویت‌های مهم کاری مسؤولان باشد.

وی تصریح کرد: علم طب؛ علم احیای انسان است و کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند، مورد عنایت خداوند قرار خواهند گرفت و توجه به جایگاه شغلی پرستاران در بیمارستان‌ ها باید مورد توجه وزارت بهداشت و درمان قرارگیرد.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به اولویت‌های مهم کشور در زمینه سلامت، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های سلامت در بخش روستایی تأکید کرد و گفت: انتظار داریم وزارت بهداشت در احداث مراکز جدید بهداشتی در روستاها اقدامات جدی داشته باشد.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: امروز با حضور وزیر بهداشت ۶ طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که این نشان از تلاش دولت برای توسعه بخش سلامت در کشور است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل بخش اورژانس بیمارستان امیرالمونین(ع)، توسعه بلوک‌های زایمانی، بخش آنژیوگرافی و اتاق‌های عمل قلب، مراقبت‌های ویژه نوزادان و اطفال، مرکز جامع سلامت خداجو و نیز فاز اول مرکز آموزشی درمانی سینا بود که همگی نیازی مبرم برای منطقه بوده است./۹۳۵/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات