۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۷۷۴۹۶
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

جامعه به بحث "معاد شناسی" توجه کند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه ما به لحاظ عقاید بسیار ضعیف است، گفت: جامعه ما در ظاهر اعتقاد به مبانی اسلام دارد، اما در مقام عمل اسلامی برخورد نمی کند.
رضا محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی امشب در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) که در مسجد باقریه قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت معادشناسی گفت: ما باید در این دنیا سعی کنیم تا نیم نگاهی هم به آخرت خود داشته باشیم تا تنبه و توجه پیدا کرده، خوب زندگی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه ما به لحاظ عقاید بسیار ضعیف است، اظهار داشت: جامعه ما در ظاهر اعتقاد به مبانی اسلام دارد، اما در مقام عمل اسلامی برخورد نمی کند.

وی با اشاره به این که اطاعت از شیطان، عبادت شیطان محسوب می شود، ابراز داشت: انسانی که آگاه باشد هیچگاه خود را با یک عمل اشتباه، عبد شیطان نمی کند؛ احتکارکنندگان، اختلاس کنندگان و خلاف کاران می دانند که عمل شان باعث تضعیف نظام می شود و کارشان ناشایسته است، اما باز هم گول شیطان را خورده و مرتکب عبادت شیطان می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: تضعیف نظام اقتصادی کشور منجر به پایمال شدن خون شهدا، تضعیف نظام و از همه بدتر بدبین شدن مردم نسبت به نظام می شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت تقویت عقاید جامعه ابراز داشت: امروزه متأسفانه مشاهده می کنیم برخی اساتید، دانشجویان و افراد مختلف جامعه با یک شبهه ضعیف دچار تزلزل می شوند و این موضوع نتیجه آن است که عقایدشان ریه ای و محکم نیست.

وی با بیان این که یکی از مباحثی که باید در جامعه بدان توجه شود، «معادشناسی» است، تأکید کرد: ما باید نیم نگاهی به آخرت داشته باشیم تا دریابیم برای آن سرا و خانه ابدی خود چه مقدار زاد و توشه برداریم تا در قیامت از رستگاران باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: انسان باید در این دنیا به دنبال کسب تقوا باشد، زیرا امیرمؤمنان(ع) در خطبه متقین فرموده اند انسان باتقوا به جایی می رسد که بهشت و جهنم را در همین دنیا می بیند و می داند چگونه عمل کند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات