۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۵۷۷۴۹۷
استاد حوزه علمیه:

دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن ماه محرم در کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن ماه محرم در کشور هستند، گفت: مردم سعی کنند با شرکت در عزاداری های امام حسین و پررنگ کردن محرم، به دشمنان بیان کنند که ما مردم اهل بیت را فراموش نمی کنیم و راه آن ها را ادامه می دهیم.
قرائتی
قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی استاد حوزه علمیه شب گذشته در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: نماز خواندن و کمک به فقیران دو اصلی بوده که انسان ها را به بهشت می رساند.

وی افزود: انسان هایی در جامعه می توانند موفق باشند که از امتحان الهی خوب بیرون بیایند و بتوانند الگویی برای مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که حفظ دین، مهم ترین کار انسان ها در دنیا شمرده می شود، بیان داشت: فردی که در دنیا با اندک مشکلی دین خود را می فروشد، نمی توان او را فرد با ایمان نامید.

وی خاطرنشان کرد: نسخه اصحاب کهف، نسخه اصحاب امام حسین(ع) بوده که اصحاب کهف با وجود شرک دیگران، به خدا اطمینان کردند و اصحاب امام حسین با وجود فساد در دنیا به امام خود روی آورند و از راه امام فاصله نگرفتند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به این که کسی که بخواهد در راه خدا باشد، خدا او را کمک می کند، اظهار داشت: کسانی که در جای خود می نشینند و دعا می کنند و کاری را انجام نمی دهند، هیچ وقت خدا آن ها را فرانمی خواند.

دشمنان اسلام به دنبال کمرنگ کردن ماه محرم در کشور هستند

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: کربلا برای همه انسان ها درس بوده و کسی که داستان کربلا را بخواند می تواند زندگی خود را با زندگی اهل بیت مانوس کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن محرم در دنیا هستند، خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند با شرکت در عزاداری های امام حسین و پررنگ کردن محرم، مشت محکمی را به دشمنان بزنند.

وی با بیان این که زیر بار ظلم نرفتن پیام محرم به تمام مردم جهان است، ابراز داشت: امام حسین به تمام مردم جهان آموخت که من زیر سم اسب می روم اما زیر بار ظلم نمی روم.

کارشناس مسائل قرآنی با توجه به آیات قرآن کریم اضافه کرد: انسانی می تواند در دنیا موفق باشد که گناه خود را به دوش دیگران نیندازد.

وی در پایان گفت: مردم کشور دین خود را با اندک شبهه ای از سوی دشمن، نفروشند و با شرکت در مراسم های عزادری امام حسین(ع) پایه های دین خود را محکم کنند./9707/پ203/ب1

ارسال نظرات