۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۵۱۵
استاد حوزه علمیه:

انحراف افکار عمومی مهمترین هدف منافقان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بی بصیرتی خواص حادثه کربلا را رقم زد، گفت: انحراف افکار عمومی مهمترین هدف منافقان است.
آتشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام آشکار استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع الزهرا(س) گفت: اهل بیت(ع) بر اکرام و برگزاری جلسات امام حسین(ع) بسیار اصرار داشتند.

وی افزود: سالها است که بزرگان با مطالعات عمیق قلم به دست گرفتند و به علت و دلایل شهادت امام حسین(ع) پرداختند که همه آن علت‌ها در دو علت بی بصیرتی و جهل خلاصه می‌شود.

حجت الاسلام آشکار در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) مظهر تمام خوبی‌ها، فضائل و ارزش‌هایی است که در مکتب وحی کسب می‌شود، ابراز کرد: نخستین عامل در شهادت امام حسین(ع) ضعف آگاهی و بینش اسلامی مردم آن دوران بود، انسان گاهی در برخی امور آگاهی دارد اما بصیرت ندارد. ما پیرو مکتبی هستیم که رشد و معرفت انسان را با اقرا آغاز می‌کند و می‌فرماید: با آگاهی زندگی کنید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام تاکید به یاد گرفتن دارد، اظهار داشت: گاهی برخی دچار جهل مرکب هستند و قرآن درباره آنان می‌فرماید: مرده‌ای هستند که هیچ حرکتی ندارند؛ انسان تکلیفش با این افراد مشخص است.

وی درباره مردم دوران امام حسین(ع)، گفت: مردم در این دوره به سه دسته تقسیم می‌شدند یک دسته علمایی بودند که در فهم علوم دینی مشکلی نداشتند اما همین‌ها غیرت دینی هم نداشتند و در بزنگاه اهل عمل و انقلابی گری نبودند؛ اینان به قدری افول کرده بودند که در روز عاشورا به کربلا آمدند اما با تقدس نمایی در سپاه دشمن قرار گرفتند.

این خطیب مشهور ادامه داد: ما در نظام خودمان نیز چنین نمونه‌هایی داشتیم که مرجعیت دینی نداشتند و خاک جبهه نخورده بودند اما نامه به جماران می‌نوشتند و می‌گفتند چه کسی جواب کشته شدگان جبهه را خواهد داد مگر این کار عقلانی است که انسان خودش را در مقابل شلیک توپ و تانک قرار دهد. امروز نیز برخی با مشاهده دشمنی آمریکا می‌گویند به آمریکا نگویید دشمن.

حجت الاسلام آشکار با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: همه انسان‌ها باید امام المتقین شوند و این ثمره مکتب وحی است تا انسان سعادتمند شود؛ امامان معصوم سادات امام المتقین هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: دینداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که اگر بر الگوهای وحیانی عرضه کردیم دینداریمان شبیه به آن الگوها باشد. امروز برخی در کشورهای اسلامی فتواهایی می‌دهند که آبروی اسلام را می‌برند گاهی انسان می‌ماند که اینها چه لقمه حرامی تغذیه می‌کنند که این فتواها را صادر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند بر یک مرجع ایراد وارد کند مگر اینکه خودش به آن درجه رسیده باشد، گفت: کسانی که جریان ساز هستند نباید سخنی بگویند که افکار عمومی را منحرف کنند کسانی که دو چهره هستند و منافقانه علیه اسلام سخن می‌گویند براساس کلام پیامبر اکرم(ص) کمر ایشان را می‌شکنند؛ بنابراین بصیرت نداشتن یکی از عواملی است که سبب شد جریان کربلا پیش بیاید./813/پ202/ب1

ارسال نظرات