۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۷۷۵۳۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان و مداحان پیام‌های عاشورا را به مردم منتقل کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از روحانیان مبلغ و مداحان خواست تا در مجالس عزاداری ماه محرم درس‌ها، پیام‌ها و فلسفه قیام عاشورا را به مردم و مخاطبان منتقل کنند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مداحان، اظهار کرد: اقامه نماز و اجرای امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین درس‌های عاشورا است.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی مداحان و ذاکران انتقال درست وقایع، درس‌ها و پیام اصلی واقعه کربلا به مردم در مراسم عزاداری است.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: به همین دلیل از روحانیان مبلغ و مداحان انتظار می‌رود تا در مجالس عزاداری ماه محرم درس‌ها، پیام‌ها و فلسفه قیام عاشورا را به مردم و مخاطبان منتقل کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اما باید توجه شود روایت گری این وقایع مهم در مجالس عزاداری به دور از آسیب و خرافه باشد.

وی با اشاره به اینکه در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) باید شور و شعور همراه هم باشد، تصریح کرد: مداحان و ذاکران توجه داشته باشند در اجرای برنامه‌های عزاداری ایام محرم به هر قیمتی سعی در تحریک احساسات مردم نداشته باشند و دقت کنند وقایع آن چنان که بوده روایت شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: اقامه نماز اول وقت یکی از درس‌های بزرگ واقعه کربلا است؛ ازاین‌رو لازم است به اقامه نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی و همچنین مراسم‌های عزاداری توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: در چنین صورتی می‌توانیم درس‌های عاشورا را تمام و کمال به نسل جدید منتقل کرده و در عمل ادامه‌دهنده راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشیم؛ چراکه حضرت امام حسین (ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات